کد خبر 1339353
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۵
خیز مجلس برای تفحص از بانک‌های خصوصی

تعدادی از نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی را با محوهای بنگاه‌داری، خلق پول، سهام‌بازی و برخی فسادها در مجلس کلید خواهند زد.

به گزارش مشرق، «طرح تحقیق‌ و تفحص از بانک‌های دولتی ۱۹ آبان‌ماه سال جاری در مجلس با ۸۲.۵ درصد رای موافق نمایندگان کلید خورد و کمیته‌ای در مجلس مامور شدند تا نقش بانک‌ها در التهابات ارزی، ناترازی صورت‌های مالی را مورد بررسی قرار دهند.

در تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی بررسی بنگاه‌داری بانک‌های خصوصی نیز مطرح شده بود که پیگیری‌ها حکایت از این دارد که تعدادی از نمایندگان مجلس طرح تحقیق و تفحص از بانکهای خصوصی را نیز آماده و به زودی در صحن مجلس مطرح می‌شود.

مجتبی رضاخواه نماینده مردم تهران و عضو کمیته تحقیق و تفحص از بانک‌های دولتی در همین زمینه گفت که تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی در مجلس کلید خورده است و باید دالان‌های تاریک این بانک‌ها نیز مورد بررسی جدی مجلس و ارائه گزارش شفاف و درست به مردم و نهادهای نظارتی و قضایی قرار بگیرد.

این نماینده مجلس همچنین تاکید کرد: بنده مطلع هستم که عده‌ای از نمایندگان مجلس برخی فسادهای صورت گرفته را با تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی مورد بررسی قرار داده‌اند.

ابوالفضل ابوترابی نماینده مردم نجف‌آباد و عضو کمیسیون امور داخلی و شوراها نیز در همین باره گفت: متاسفانه در بانک‌های خصوصی اتفاقاتی افتاده و در حال رخ دادن است، که سبب تاسف شده است. حواشی‌های اقتصادی در مورد دو بانک خصوصی تاکنون به دلیل تخلفات مختلف تا الان حاشیه‌های زیادی را به وجود آورده است از راه‌اندازی یک مجتمع بزرگ تجاری در تهران گرفته تا راه اندازی شرکت‌های مختلف ذیل آن که افراد مسئله دار اقتصادی در آن مشارکت داشته‌اند و سهام دار آن بوده اند.

وی افزود: متاسفانه در بررسی سهم چند بانک خصوصی می‌بینیم که  ۲۵ درصد از سهام این بانک پس از تاسیس به یک گروه ۵ نفره واگذار شده که شرکت‌های گسترده‌ای را در اختیار دارند. همچنین از زمانی که این گروه ۵ نفره سهام این بانک را در اختیار گرفته‌اند تراز مالی بانک مذکور زیان‌ده بوده است.

ابوترابی با تاکید بر اینکه مجلس تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی را برای روشن شدن برخی از زد و بندها و همچنین سهام‌بازی‌ها را آغاز کرده است، گفت: بنگاه‌داری، ایجاد خلق پول، عدم پاسخگویی و نفوذ برخی از شبکه‌های فساد از جمله مشکلات بانک خصوصی بوده که به نظرم بانک مرکزی در یک اقدام انقلابی باید ۱۰ الی ۱۵ بانک خصوصی را با هم ادغام کند تا نظارت بهتری داشته باشد.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: اینکه یک گروه در فلان بانک و فلان بانک خصوصی نفوذ کنند و  سهام‌های این بانک‌ها از منابع مجهول خریداری کنند، قابل قبول نبوده و مجلس تا شفاف و روشن شدن مسئله در قالب تحقیق و تفحص از بانک‌های خصوصی مسئله را دنبال خواهد کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • 110 IR ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۵
    0 0
    بانک‌ها پول مجازی به نام خود خلق می کنند بدون آنکه مالک آن باشند و پشتوانه ای هم در هیچ جا نیست و ارزش پول ملی را در چند سال به یک چهارم کاهش دادند که در هیچ کشور جنگ زده ای حتی یمن و رواندا هم چنین دود شدن اموال ملی را شاهد نبودیم این شبکه پیچیده بخشی از جنگ اقتصادی مستقیم آمریکاست که مزد این جنگ‌ پول‌های بادآورده فراوان و شکستن کمر ملت ایران و تاراج هست و نیست ام القرای اسلام و امید ناتوانان است شوخی نگیرید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس