عمان در تمرین دریایی مشترک با آمریکا و انگلیس شرکت می‌کند

نیروی دریایی عمان خبر داد که در تمرین بین‌المللی دریایی موسوم به (IMX-۲۲) در منطقه تنگه هرمز، دریای عمان و دریای عرب شرکت خواهد داشت.

به گزارش مشرق، نیروی دریایی عمان شامگاه امروز شنبه خبر داد که در فعالیتهای مربوط به تمرین بین‌المللی دریایی (IMX-۲۲) در منطقه دریایی تنگه هرمز، دریای عمان و دریای عرب شرکت خواهد داشت.

خبرگزاری رسمی عمان خبر داد که نیروی دریایی این کشور در بازه زمانی بیست و سوم تا بیست و نهم بهمن ماه جاری در این تمرین حضور خواهد داشت. مرکز امنیت دریایی عمان نیز فرماندهی این تمرین در این منطقه را بر عهده خواهد داشت.

به گزارش این خبرگزاری، کشتیهای نظامی ناوگان نیروی دریایی عمان به همراه کشتی های نظامی متعلق به نیروی دریایی تعدادی از کشورهای دیگر مانند آمریکا، انگلیس، پاکستان و کره جنوبی در این تمرین حضور خواهند داشت. این تمرین با پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی عمان برگزار می‌شود.

بنا بر این گزارش، هدف از این رزمایش، «تقویت روند همکاری های امنیتی بین کشورها، سازمانها و مراکز بین‌المللی و منطقه‌ای امنیت دریایی مرتبط با حوزه های امنیت دریایی است. تقویت ارتباطات، سازوکارهای تبادل اطلاعات و کسب تجربیات بیشتر» نیز از جمله سایر اهداف این تمرین است.

این در حالی است که دستیابی به امنیت دریایی در منطقه و تسهیل تردد کشتی‌های بین المللی و اطمینان از سلامت خطوط کشتیرانی و امنیت بنادر در آبهای عمان هم از جمله سایر اهداف این تمرین عنوان شده است.

رزمایش دریایی بین‌المللی (IMX۲۲) به چند منطقه دریایی بین‌المللی دیگر تقسیم می‌شود که به صورت همزمان در خلیج فارس، اقیانوس هند، تنگه باب المندب و دریای سرخ در حال اجراست.

در همین ارتباط، منابع خبری صهیونیستی  دوازدهم ماه جاری اعلام کردند که نیروی دریایی رژیم اسرائیل قرار است در رزمایش بزرگ ناوگان پنجم دریایی آمریکا در منطقه مشارکت داشته باشد.

این نخستین بار است که نیروی دریایی رژیم اسرائیل در یکی از بزرگترین رزمایش‌های دریایی به رهبری آمریکا در کنار ده‌ها کشور دیگر در دریای سرخ شرکت می‌کند. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده که نیروی دریایی اسرائیل به ۶۰ ناوگان دریایی برای برگزاری رزمایش بین‌المللی «ای‌ام‌اکس» به رهبری نیروی دریایی آمریکا ملحق خواهد شد.

اخیرا نیز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ با حضور یگان های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ارتش، سپاه و یگان های شناوری نیروی دریایی کشورهای چین و روسیه با شعار «باهم برای صلح و امنیت» و در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش انجام شد.

تقویت امنیت تجارت دریایی بین‌المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی از اهداف رزمایش مرکز کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۲ اعلام شد. این سومین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    1 0
    دریایی مکران

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس