لغو پروازهای شرکت «کی‌ال‌ام» به اوکراین از بیم تنش در منطقه

همزمان با تشدید تنش در منطقه بالتیک، شرکت هواپیمایی هلندی «کی‌ال‌ام» از توقف پروازهای خود به مقصد اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، شرکت هواپیمایی هلندی «کی‌ال‌ام» شنبه شب به وقت تهران از توقف پروازهای خود به مقصد اوکراین همزمان با تشدید تنش در منطقه خبر داد.

به نوشته وبگاه «ندرلندز تایمز»   شرکت کی ال ام اعلام کرد که پروازهای خود به اوکراین را به دلیل هشدار فوری وزارت خارجه هلند نسبت به خطرات سفر به اوکراین  متوقف خواهد کرد.

وزارت امور خارجه هلند به شهروندان هلندی هشدار داده که به اوکراین سفر نکنند و از هلندی‌های مقیم این کشور خواسته که هرچه سریعتر خاک اوکراین را ترک کنند.

پرواز شرکت هوایی کی ال ام به مقصد «کی‌یف» پایتخت اوکراین قرار بود ساعت یک بامداد روز یکشنبه  به وقت محلی انجام شود، اما  این پرواز لغو شد. بنابر اعلام این شرکت، این تصمیم نه تنها به دلیل توصیه‌های جدید مسافرتی، بلکه بر اساس یک تحلیل ایمنی گسترده صورت گرفت.

علی‌رغم آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آنها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند. برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

«آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده روزشنبه در گفت‌وگو با هفته‌نامه «نیوزویک»، ادعاهای مقام‌های آمریکایی مبنی بر تصمیم روسیه برای حمله به اوکراین در جریان یا پس از المپیک پکن را کاملاً بی‌اساس توصیف کرد.

در تازه ترین تحول در این زمینه  «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا دستور تخلیه ۱۵۰ مربی نظامی ایالات متحده را از اوکراین صادر کرده است.

سفارت آمریکا در کی‌یف نیز اعلام کرد وزارت امور خارجه این کشور به کارکنان سفارت که کارشان به فعالیت‌های اضطراری مرتبط نیست، دستور داد اوکراین را ترک کنند. سفارت آمریکا در توییتی اعلام کرد: «امروز وزارت خارجه به کارکنان غیر اضطراری ایالات متحده در سفارت دستور داد به دلیل گزارش‌های مستمر در مورد استقرار نظامی روسیه در مرز با اوکراین که نشان‌دهنده احتمال اقدام نظامی قابل توجه است، سفارت را ترک کنند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    0 0
    کی ال ام شرکتی صهبونیستی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس