انصارالله یمن از مذاکره با ائتلاف سعودی برای آزادی هزاران اسیر خبر داد

رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن وابسته به «انصارالله» از مذاکره با ائتلاف سعودی برای مبادله هزاران اسیر خبر داد.

به گزارش مشرق، «عبدالقادر المرتضی» امروز (شنبه) در گفت و گو با شبکه المسیره یمن گفت: از طریق سازمان ملل متحد مذاکراتی با طرف مقابل برای دستیابی به توافق جهت مبادله هزاران اسیر در جریان است.  

وی از سازمان ملل خواست تا طرف اماراتی را به این مذاکرات بکشاند.  

رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن با بیان اینکه در حال حاضر از طریق سازمان ملل مذاکراتی با طرف مقابل با هدف دستیابی به توافقی بزرگتر از قراردادهای قبلی برای آزادی اسرا در جریان است، اظهار داشت: آخرین نشست با سازمان ملل متحد سه هفته پیش بود و توافق مبادله هزاران اسیر از سوی دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.  

وی با تاکید بر اینکه امارات در مخفی کردن هزاران اسیر در جبهه‌های استان‌های جنوبی و ساحل مسئول است، از سازمان ملل خواست تا به عنوان یک درخواست اساسی، در هر دور آینده امارات را وارد مذاکرات کند.  

رئیس کمیته ملی امور اسرا در دولت نجات ملی یمن با اشاره به اینکه ده‌ها معامله وجود دارد که به صورت محلی بر سر آن‌ها توافق شده است، افزود: اما تاکنون این معامله‌ها از سوی نظام سعودی معلق مانده و این جنایت علیه اسرای دو طرف است.

مذاکرات تبادل زندانیان بین انصارالله و نیروهای متجاوز ائتلاف در دسامبر ۲۰۱۸ در استکهلم سوئد برگزار شد و در آن دو طرف توافق کردند که ۱۵ هزار اسیر را مبادله کنند، اما این موضوع با شکست مواجه شد.

پس از آن، مذاکرات مجدداً در امان پایتخت اردن برگزار و به آزادی حدود یک هزار و ۱۰۰ اسیر از هر دو طرف منجر شد، اما پس از آن تاکنون در زمینه اسیران دو طرف به جز ده‌ها مبادله کوچک که از طریق میانجیگری محلی و بدون دخالت خارجی و نیروهای ائتلاف در داخل یمن انجام شده، هیچ مبادله‌ای انجام نشده است.  

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس