سفارت ایران در کی یف: هموطنان ایرانی مقیم ارتباط خود را با سفارت حفظ کنند

سفارت ایران در کی یف در اطلاعیه ای درباره اوضاع اوکراین با دعوت هموطنان ایرانی مقیم به حفظ آرامش، از آنان خواست با ایجاد آمادگی، ارتباط خود را با سفارت به منظور آگاهی از توصیه‌های ضروری حفظ کنند.

به گزارش مشرق، در پی تحولات اخیر در اوکراین، سفارت جمهوری اسلامی ایران اطلاعیه ای صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به هموطنان گرامی مقیم اوکراین و آرزوی سلامتی برای آنان و سرافرازی ایران عزیز، به آگاهی می‌رساند، در پاسخ به پرسشهای مکرر آنان در خصوص احتمال تنش و درگیری در مرزهای شرقی اوکراین، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی‌یف، ضمن دعوت هموطنان به حفظ آرامش، از آنان درخواست می‌کند با ایجاد آمادگی برای شرایط اضطراری احتمالی، ارتباط خود را با سفارت به منظور آگاهی از توصیه‌های ضروری حفظ کنند.  

در این اطلاعیه آمده است: بدیهی است سفارت جمهوری اسلامی، تامین سلامتی و امنیت اتباع ایرانی را حائز اهمیت اساسی دانسته و این امر مهم را در اولویت وظایف خود قرار داده است. بر این اساس توصیه‌های لازم در اطلاعیه‌های بعدی به آگاهی هموطنان عزیز خواهد رسید.

 در هفته‌های اخیر مقام‌های ارشد آمریکا و برخی متحدان بارها ادعای تدارک روسیه برای حمله به اوکراین را مطرح و همزمان اقدامات تحریک آمیزی از قبیل ارسال سلاح به اوکراین و همچنین اعزام نیروهای نظامی ناتو به لهستان و برخی دیگر از کشورهای شرق اروپا را انجام داده‌اند. ‌

گفتنی است، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه چهارم بهمن ماه در پاسخ به سؤالی درباره تحولات اوکراین و تنش پیش آمده بین روسیه و غرب گفته بود: جمهوری اسلامی ایران با دقت و از نزدیک تحولات اوکراین را پیگیری می‌کند، تلاش کردیم با طرف‌هایی که در موضوع هستند رایزنی‌های خودمان را داشته باشیم راه حلی که ما برای همه تنش ها و بحران‌های منطقه‌ای در نظر می‌گیریم گفت‌وگو و راه حل سیاسی و دیپلماتیک است و امیدواریم با کاهش تنش با چنین گفت‌وگوهایی نزدیک شویم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس