حسین فرکی

حسین فرکی سرمربی اسبق تیم ملی به موضوع جایگاه اخلاق در فوتبال پرداخت

به گزارش مشرق، حسین فرکی مربی اسبق تیم ملی درباره موضوع جایگاه اخلاق در فوتبال روز دنیا است گفت:باشگاه های اروپایی به عنوان برجسته ترین باشگاه ها درجهان شناخته می شوند زیرا همه امور آنها بر پایه ی اصول اخلاقی پیگیری می شود ،چیزی که ما در فوتبالمان نمی بینیم ،متاسفانه باید گفت که فوتبال ایران با همه جای دنیا فرق دارد زیرا آدم هایی  که باید در راس آن باشند، نیستند و امور به دست افرادی اداره می شوند که نه  صلاحیت  دارند و نه توانمندی.شما به موضوع جایگاه اخلاق در باشگاه های بزرگ دنیا  اشاره کردید. آن اصولگرایی ریشه در ساختارفوتبال آنها دارد چیزی که ما در ایران و در باشگاه های خود نمی بینیم .

وی افزود: بسیار تلخ است وقتی می بینیم که حتی در باشگاه ها ی حوزه  خلیج فارس هم با بی اخلاقی ها برخورد می کنند اما برای افرادی که ورزش ما و به ویژه فوتبال ما را در دست دارند این اصول اخلاقی جایگاه  و اهمیتی ندارد. در فوتبال روز دنیا قانون حرف اول را می زند  در آن فضا مربی و بازیکن می داند که اگر بخواهد از قانون عبور کند نه تنها پیشرفت نمی کند بلکه با شدید ترین برخورد ها روبرو می شود. آنها  در مواجه با بی اخلاقی ها پشت به پشت هم  قرار می گیرند  و اجازه نمی دهند کسی با آبرو و حیثیت  باشگاهشان بازی کند اما ما در ایران نه تنها این اصول اخلاقی را رعایت نمی کنیم بلکه متاسفانه در گیر مسائلی چون رمالی و جادوگری و... هستیم.

فرکی گفت: در فوتبال روز دنیا گاها افرادی دچار تخلف می شوند، اینجا باید ببینیم که با آن افراد چگونه برخورد می شود وبا فوتبال خودمان مقایسه کنیم . آنها هرگز نمی گویند  که این باررا بی خیال شویم چون مسابقه حساسی داریم و  قرار است به جام جهانی برویم و ...  برای آنها  ازهرچیزی مهم تر رعایت مسائل اخلاقی است .اما ما چگونه برخورد می کنیم؟  ما منافع شخصی را به منافع  عمومی ترجیح می دهیم و این باعث شده  تا امروز چهره ای زشت را از فوتبال مان مشاهده کنیم.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس