کد خبر 1338738
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۲
آخرین وضعیت طرح شفافیت آرا در مجلس/ احتمال خارج‌شدن طرح برای همیشه از دستور کار

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان را در مجلس تشریح کرد.

به گزارش مشرق، سمیه محمودی، سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، در تشریح آخرین وضعیت طرح شفافیت آرای نمایندگان در مجلس، اظهار داشت: این طرح یکی از اولین طرح‌هایی بود که در مجلس یازدهم تدوین و به کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس به‌عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شد.

وی افزود: کمیسیون تدوین بلافاصله به طرح ورود کرد اما به‌دلیل اینکه طرح مذکور نواقصی داشت، کارگروه با حضور کارشناسان برای ارزیابی طرح تشکیل شد که در نهایت گزارش کمیته مربوطه در کمیسیون بررسی و تصویب و به جلسه علنی ارجاع شد.

بیشتر بخوانید:

کدام نمایندگان مجلس حامی طرح شفافیت آرا هستند؟+ اسامی

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس با بیان اینکه اکثریت نمایندگان موافق این طرح هستند، ادامه داد: اما این طرح چون مربوط به تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس است نیاز به ۲سوم آرای نمایندگان داشت که با اختلاف ۲ الی ۵ رأی این طرح تصویب نشد.

محمودی اضافه کرد: زمانی که طرحی در جلسه علنی رد شد از دستورکار خارج می‌شود اما بر اساس ماده ۱۳۰ آیین‌نامه داخلی مجلس می‌توان مجدداً طرحی را که رد و از دستورکار خارج شده با امضای ۵۰ نماینده دوباره در دستورکار قرار داد.

وی با ابراز اینکه نمایندگان دوباره درخواست کردند که طرح شفافیت آرا در دستورکار قرار گیرد، گفت: در نتیجه این طرح دوباره برای انجام اصلاحات به کمیسیون تدوین آیین‌نامه ارجاع شد و اعضای کمیسیون بلافاصله اقدامات لازم را انجام دادند البته نکته‌ای از طرح حذف نشد بلکه چند مورد از جمله شفاف شدن مصوبات و تصمیمات هیئت رئیسه به طرح اضافه شد.

نماینده شهرضا در مجلس بیان کرد: در نهایت پس از جمع‌بندی در کمیسیون، طرح برای در دستورکار قرار گرفتن تقدیم هیئت رئیسه مجلس شد؛ البته چند هفته‌ای است که طرح شفافیت آرا از سوی هیئت رئیسه در دستورکار هفتگی قرار می‌گیرد اما در دستورکار روزانه قرار نگرفته است.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تأکید کرد: در صورتی که طرح شفافیت آرا مجدداً از سوی نمایندگان رد شود، طرح به‌طور کلی از دستورکار مجلس خارج می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • مصطفی IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    17 0
    سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تأکید کرد: در صورتی که طرح شفافیت آرا مجدداً از سوی نمایندگان رد شود، طرح به‌طور کلی از دستورکار مجلس خارج می‌شود. قابل توجه طرفداران نماینده های انقلابی هیچ شفافیتی در کار نیست
  • حامد NL ۱۲:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    6 5
    به کلی خارج میشود
  • IR ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    18 0
    مجلسی که بعد دو سال عرضه تصویب طرحی که بخاطرش رای آورد رو نداره از این به بعد هم زحمت نکشه.
    • IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      1 10
      حرف زیادی نزن ترسو
  • IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    15 0
    بالاخره كوه موش زاييد!!!!!!!!!!
    • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
      0 9
      اون لیست افسادطلب امید بود که هرروز یک چیز جدید بر علیه منافع مردم و کشور میزایید
  • منتظر IR ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    16 2
    نمایندگان محترم این کارت شفافیت آرا رو از دست ندید خدا میدونه خیلی ها رو با همین عنوان به رای دادن ترغیب کردیم نگذارید مردم از این مجلس هم نا امید شوند.
  • محمدایوب IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    11 6
    چنانچه دراین مجلس هم طرح شفافیت رد شود کاملا معلوم میشود همه سرتا پا یک کرباس هستند همه برای خوردن وبردن نماینده میشن. دزد همون دزده اما لباسشون عوض شده
  • IR ۱۶:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    6 1
    دم انتخابات بعدی، تصویبش می کنند. ولی زهی خیال باطل، بنده پشت دستم رو داغ کنم دیگه لیستی رای بدم
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    4 1
    کلا این مجلس در این دو سال به جز جناح بازی کار مثبتی داشته؟ طرح رتبه بندی و واردات خودرو را هم که با اون همه سر و صدا تصویب کرد توسط شورای نگهبان رد شد.
  • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    3 0
    اگر طرح شفافیت آرا رد شود شما هم توسط مردم رد میشوید
  • IR ۰۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۴
    1 0
    ما از این مجلس بیشتر از اینها انتظار داشتیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس