تماس تلفنی وزیر دفاع آمریکا با همتایان لهستانی، آلمانی، کانادایی، فرانسوی، رومانیایی و ایتالیایی خود

وزارت دفاع آمریکا در بیانیه‌ای از تماس تلفنی «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور با همتایان لهستانی، آلمانی، کانادایی، فرانسوی، رومانیایی و ایتالیایی او درباره بحران اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، «لوید آستین» وزیر دفاع آمریکا دیشب با وزرای دفاع لهستان، آلمان، کانادا، فرانسه، رومانی و ایتالیا درباره آخرین تحولات مربوط به تنش اوکراین و روسیه تلفنی گفت‌وگو کرد.

پنتاگون در بیانیه‌ای در این خصوص اعلام کرد که آستین در این گفت‌وگوی تلفنی، اقدامات و تلاش‌های ایالات متحده برای اطمینان بخشیدن به متحدان ناتو را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر مواضع ثابت این کشور در دفاع جمعی تأکید کرده است.

در این بیانیه آمده است: ما توانایی‌های زیادی در اروپا داریم و با متحدان خود در ناتو متحد هستیم تا از هرگونه تجاوزی جلوگیری کنیم.

در ادامه بیانیه پنتاگون آمده است: آستین به همتایان اروپایی خود گفته که واشنگتن همچنان اطلاعاتی در اختیار دارد که نشان می‌دهد نیروهای جدید روس وارد مرزهای اوکراین شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا افزود: آستین همچنین به همتایان خود در لهستان، آلمان، کانادا، فرانسه، رومانی و ایتالیا گفته که حمله روسیه به اوکراین در هر زمانی ممکن است آغاز شود.

پیشتر هم رسانه‌ها و مقامات کشورهای غربی کشور روسیه را به اعزام نزدیک به ۱۰۰ هزار نیرو به مرز با اوکراین متهم کرده و مدعی شدند که ممکن است روسیه در آینده نزدیک قصد حمله به اوکراین داشته باشد.

با آنکه روسیه بارها اطمینان خاطر داده که قصد حمله به اوکراین را ندارد، آمریکا و کشورهای اروپایی آمادگی‌های نظامی خودشان را برای آنچه به گفته آن‌ها مقابله با تحرکات نظامی احتمالی مسکو است افزایش داده‌اند و برخی از این کشورها به همین بهانه به اوکراین نیرو و تجهیزات نظامی ارسال کرده‌اند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس