عناصر آمریکا ده‌ها کودک سوری را به پادگانی در حلب منتقل کردند

خبرگزاری رسمی سوریه گفت که شبه نظامیان کُرد عضو گروه نیروهای دموکراتیک سوریه که وابسته به آمریکا هستند، ده‌ها کودک سوری را از استان الرقه به پادگانی در حلب منتقل کردند.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رسمی سوریه(سانا) اعلام کرد که گروه شبه نظامیان کُرد موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) ده ها کودک را از شهر «الطبقه» در غرب «الرقه» به پادگان آموزشی خود در شهر «منبج» در شرق استان «حلب» انتقال دادند.

بنا به اعلام منابع محلی، شبه نظامیان کُرد ۴۵ کودک ۱۴ تا ۱۶ را در اردوگاه «جزیره عاید» که  پادگان  «الأمة الدیمقراطیة» خوانده می‌شود، جمع کردند و سپس به منظور عدم ایجاد سوء ظن، آنها را در چند نوبت به پادگان السد در شهر منبج در شرق حلب منتقل کردند.

این منابع گفتند:کودکان در یک دوره ۹ ماهه در این پادگان آموزش نظامی می‌بینند و از بیم بازرسی‌های بین المللی در خصوص سربازگیری از بین کودکان، به آنها اسامی و اطلاعات شخصی جعلی داده شده است.

به گفته منابع مذکور، پیش‌تر چندین بار خانواده‌هایی از شهروندان سوری با تجمع مقابل در پادگان جزیره عاید خواهان دریافت اطلاعاتی درباره کودکانشان شده بودند که خبر گرفته بودند در این پادگان هستند؛ اما شبه نظامیان نیروهای دموکراتیک سوریه با ادعای اینکه آنجا منطقه‌ای نظامی است و اجازه تجمع غیرنظامیان داده نمی‌شود، تجمع را متفرق می‌کردند.

مقامات کرد سوریه سال ۲۰۱۹ برنامه سازمان ملل برای پایان دادن به استفاده از کودکان در جنگ را امضا کردند اما این سازمان ادعا کرده است که از زمان امضای توافق، ۱۶۰ مورد استفاده از کودکان به عنوان سرباز از سوی نیروهای کرد سوریه تایید شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۳
    0 0
    میبرن که بچه های بیچاره را، به هیولاهای آدم خوار تبدیل کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس