کد خبر 133844
تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸

شماری از کشورهای غربی به همراه متحدان عرب و غیرعرب خود در منطقه، امروز برای چهارمین بار برای تشدید فشار بر دولت سوریه در پاریس تحت نام «اجلاس دوستان سوریه» گرد هم می‌آیند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس، نمایندگان نزدیک به 80 کشور غربی و عربی امروز در پاریس گرد هم می‌آیند تا چهارمین نشست ضدسوری «دوستان سوریه» را برگزار کنند.

تاکنون این نشست در تونس، ترکیه، پاریس برگزار شده است و این دومین بار است که پاریس میزبان این نشست است.

گفته می شود که هیلاری کلینتون در راه پاریس اعلام کرده است که کشورش قصد تشدید تحریم‌های سوریه دارد.

با وجود برگزاری سه کنفرانس قبل، هیچ یک از این نشست‌ها به تغییر موضع در سوریه یا حتی در روسیه و چین منجر نشده است.

شرکت‌کنندگان در این اجلاس دارای اختلافات زیادی هستند. القدس العربی در گزارشی از برگزاری این نشست تاکید کرد که اجلاس دوستان سوریه شاهد اختلافات بزرگی است. این اختلافات میان پنج عضو دائم شورای امنیت بیش از همه نمایان است.

روسیه و چین با سیاست آمریکا، انلگیس و فرانسه برای دخالت در امور داخلی سوریه با هدف براندازی یا تغییر نظام سوریه بشدت مخالفند.

اجلاس امروز با سخنرانی فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه آغاز خواهد شد.

یکی از اهداف برگزاری این نشست، به رخ کشیدن تعداد زیاد شرکت‌کنندگان است تا وانمود شود علیه سوریه اجماع جهانی وجود دارد.

القدس العربی افزود: گذشته از اختلافات قدرت‌های بزرگ، مخالفان سوری هم در درون خود پر از اختلاف هستند و نتوانسته‌اند تاکنون متحد شود.

این در حالی است که کنفرانس فراگیر مخالفان سوریه در قاهره که روزهای اخیر برگزار شد، با خروج چندین هیئت از کردها، بدون اجماع و با اختلافات زیاد پایان یافت حال آنکه تلاش آمریکا این بود که مخالفان در این کنفرانس در مقابل دمشق به اتحاد برسند.

لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه به لوپاریزین اعلام کرد که ممکن است در این کنفرانس با تجهیز مخالفان سوریه به تجهیزات ارتباطی موافقت شود.

هر چند غربی‌ها با این اجلاس‌ها تلاش می‌کنند، تغییری در موضع روسیه و چین ایجاد کنند، اما روسیه و چین اعلام کرده‌اند که در کنفرانس پاریس شرکت نمی‌کنند.

چین اعلام کرده است که ضرورتی ندارد نماینده‌اش در این اجلاس شرکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس