کد خبر 1338319
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۱
بازخوانی سرودهای انقلابی در قالب پویش سرود افتخار

همزمان با آغاز دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی پویش «سرود افتخار» و «پرچم افتخار» در سراسر کشور و در قالب‌های مختلف راه اندازی شد.

به گزارش مشرق، در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سرودهای بسیاری ساخته شد که به «سرودهای انقلابی» معروف شدند. بسیاری از ما با این سرودها خاطرات شیرین زیادی داریم و بی‌اغراق تعدادی از این سرودها را از حفظ هستیم. سرودهایی همچون «خمینی ای امام»، «بوی گل سوسن و یاسمن آمد»، «ایران»، «رگبار مسلسل‌ها» … که برای ما تداعی کننده روزهای پرشور و شوق قبل و پس از پیروزی انقلاب است. این روزها در گوشه و کنار شهرها شاهد اجرای این سرودها توسط گروه‌های مختلف سرود هستیم که تحت قالب پویش «سرود افتخار» صورت می‌گیرد.

ببینید:

عکس/ حضور دهه نودی‎ها در جشن پیروزی انقلاب اسلامی

همزمان با آغاز دهه فجر و چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، واحد رسانه سازمان تبلیغات اسلامی با مشارکت سازمان زیباسازی شهرداری تهران و شبکه سوم سیما اقدام به راه‌اندازی ۲ پویش «سرود افتخار» و «پرچم افتخار» در سراسر کشور و در قالب‌های مختلف و خلاقانه‌ای کرده است.

در پویش «سرود افتخار» که با هدف تقویت روحیه امیدآفرینی و نشاط اجتماعی از هشتم بهمن در سراسر کشور شروع شده‌است و تا ۲۹ بهمن امسال ادامه دارد، سرودهای انقلابی توسط گروه‌های سرود در نقاط مختلف تهران و سراسر کشور بازخوانی و به صورت پاتوقی و استیج‌های ثابت و سیار برگزار می‌شود.

ببینید:

فیلم/ باز هم ۲۲ بهمن تماشایی

همچنین در پویش سرود افتخار ۱۲۰ گروه سرود اجرای برنامه دارند. بسیاری از این گروه‌ها در ۲ پویش قبلی «نسل حسینی» و «تجلیل از مدافعان سلامت» که توسط سازمان تبلیغات اسلامی طراحی شده بود، هم شرکت داشتند.

گفتنی است، هرشب از ساعت ۶-۸ شب حدود ۲۳ استیج فعال و۴۳ نقطه توسط ون‌های پرتابل، اجرا برنامه سرود دارند.

اجرای این سرودها که تاکنون با استقبال خوب مخاطبان روبه‌رو شده است در ۵ قالب گروه پاتوقی: «استیج سیار»، «ون‌های پرتابل»، «اجراهای پاتوقی تهران»، «استیج‌های ثابت» و «برنامه زنده پرچم –سرود افتخار شبکه ۳ با اجرای جواد خیابانی» و «برنامه اجرای زنده سرود افتخار» صورت می‌گیرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس