کد خبر 1338227
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶
جانواریو: من جان آرش برهانی را نجات دادم/ سپاهان یک الگوی خوب است

بازیکن برزیلی پیشین استقلال و سپاهان می‌گوید فولادی‌ها مهم‌ترین دلیلی بودند که استقلال جام فصل ۸۸-۸۷ را به خانه ببرد.

به گزارش مشرق، فابیو جانواریو با حضور در ایران از باشگاه‌های پیشین خود بازدید و با هم‌ بازی‌های گذشته خود دیدار کرد. او از سفر مجدد به ایران احساس خوبی دارد و می‌گوید خاطرات خوبی از حضورش در فوتبال ایران و قهرمانی با دو تیم استقلال و سپاهان دارد.

گفت‌وگو با این بازیکن برزیلی را در ادامه می‌خوانید:

* سلام فابیو؛ از سفرت به ایران و حضور در دو باشگاه استقلال و سپاهان بگو.

- خوشحالم این‌جا هستم و از پذیرایی باشگاه‌های ایرانی و تمام مردم ایران تشکر می‌کنم و به آن‌ها احترام می‌گذارم. من بعد از باشگاه استقلال، به اصفهان آمدم و در تمام مدتی که در ایران بودم، از مردم انرژی خوب و مثبتی گرفتم. بعد از ۹ سال دوباره به ایران برگشتم و حضور در ایران مثل یک رویا است.

* با سپاهان دو قهرمانی به دست آوردی. چه خاطراتی از آن‌ سال‌ها داری؟

- کار سختی است از فوتبال خداحافظی کنید و بازنشسته ‌شوید و دوباره به جایی که بازی کردید، برگردید. با این حال من خوشحال بودم که رفتم و باشگاه سپاهان را دیدم. خاطرات بسیاری به ذهنم آمد. وقتی چشمانم را بستم و به گذشته‌ام با سپاهان فکر کردم، احساساتی شدم و یاد زمانی افتادم که با این تیم دو بار جام گرفتم. چه لحظات خاصی با تیمم داشتم و تصور می‌کردم اگر در ورزشگاه جدید سپاهان قهرمان می‌شدیم، چه لحظات خاصی با سپاهان رقم می‌زدیم.

جانواریو: من جان آرش برهانی را نجات دادم

* باشگاه سپاهان را در گذر زمان چگونه دیدی؟

- همه چیز در باشگاه سپاهان پیشرفت کرده است و از بابت وضعیت باشگاه و وضعیت ورزشگاه همه چیز غیرقابل باور شده است. آن‌جا همه چیز به روز و حرفه‌ای‌تر از قبل شده است. سپاهان می‌تواند در باشگاه‌داری نمونه خوبی در آسیا باشد. باعث غرور برای من بود که برای باشگاه سپاهان بازی می‌کردم.

بیشتر بخوانید:

دیدن دوباره بازی استقلال برایم یک رؤیا بود

* محرم نویدکیا با شما هم بازی بود. مربی‌گری او را چگونه می‌بینی؟

- همین‌طور که جلو می‌رویم، محرم نویدکیا قدم به قدم بهتر می‌شود و می‌تواند مربی خوب و بزرگی برای سپاهان باشد. او آدم با شخصیتی در زندگی و در ورزش است و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. او در زمان بازی‌اش موفق و اسطوره باشگاهش بود امیدوارم بتواند در مربی‌گری هم همین روند را ادامه دهد.

جانواریو: من جان آرش برهانی را نجات دادم

* کدام تیم‌ها را مدعیان لیگ برتر ایران می‌بینی؟

- اگر به جدول نگاه کنیم، استقلال شانس بیش‌تری دارد. آن‌ها تیم اول هستند و همه باید حواس‌شان به استقلال باشد. قهرمان لیگ اکنون مشخص نیست و همه تیم‌ها ۱۴ بازی پیش‌رو دارند. هیچ تیمی خبر ندارد قهرمان لیگ بیست‌ویکم چه تیمی است.

* به گذشته برگردیم. چه شد که از فولاد جدا شدی و به استقلال رفتی؟  

- در فولاد دوران خوبی داشتم. در پایان فصل از استقلال پیشنهاد خوبی دریافت کردم و برای پیشرفت فوتبالم انتخاب کردم که به جمع استقلالی‌ها اضافه شوم.

* چه احساسی از قهرمانی با استقلال و سپاهان در لیگ داشتی؟

- من از این قهرمانی‌ها احساس خوبی دارم چون همیشه می‌جنگیدیم تا این پیروزی‌ها را به دست آوردیم. از بازی کردن در ایران احساس غرور می‌کردم. آیا می‌توانید بازیکن خارجی را پیدا کنید که با دو تیم سه قهرمانی را در ایران به دست آورده باشد؟ من به خاطر این افتخار خداراشکر می‌کنم. خاطرات شیرینی از این قهرمانی‌ها در ذهن من مانده است.

جانواریو: من جان آرش برهانی را نجات دادم

* قهرمانی با استقلال در بازی آخر و در آن شرایط غیرقابل باور بود. فکر می‌کردی استقلال قهرمان شود؟

- بسیار سخت است بخواهم در این رابطه توضیح دهم. وقتی که آرش برهانی پنالتی را از دست داد، فکر نمی‌کردیم بتوانیم از این بازی نتیجه بگیریم. وقتی برهانی پنالتی از دست داد، بیش‌تر جنگیدیم تا پیروز شویم اما وقتی بازی به پایان رسید، خودم هم تعجب کردم چگونه توانستیم قهرمان شویم. من آرش برهانی را نجات دادم و بعضی وقت‌ها با او شوخی می‌کنم و می‌گویم جانش را نجات دادم. فولاد باعث شد تیم ما قهرمان شود و باید از بازیکنانش تشکر کنیم که کار خودشان را کردند. بعد از آن بازی من به کارلوس دروازه‌بان فولاد زنگ زدم و از او تشکر کردم که بسیار خوب و جوانمردانه بازی کردند. فولادی‌ها تنها دلیلی بودند که باعث شد جام را به خانه ببریم.

* کار با امیرقلعه‌نویی چگونه بود؟

- او مثل پدرم می‌ماند و از من مراقبت می‌کرد و به من فشار می‌آورد تا بتوانم پیشرفت کنم. او یکی از بهترین مربیانی است که در دوران فوتبالم داشتم. با او همیشه حس قهرمانی به من دست می‌داد.

* بازی با کدام بازیکنان ایرانی برایت لذت بخش بود؟

- فرهاد مجیدی، محرم نویدکیا، خسرو حیدری، پژمان منتظری، مجتبی جباری، آرش برهانی، ابراهیم توره و احمد جمشیدیان.

* چرا زود از فوتبال خداحافظی کردی؟

- مصدومیت زانویم باعث شد تصمیم بگیرم از فوتبال خداحافظی کنم.

جانواریو: من جان آرش برهانی را نجات دادم

* در برزیل چه کاری انجام می‌دهی؟ هنوز فعالیت فوتبالی دارید؟

- اکنون با یک باشگاه محلی در زمینه مدیریت و تیم‌های پایه فعالیتم را آغاز کرده و کار روزانه‌ام ساخت و ساز و املاک است.

* اگر به ایران برگردی، دوست دارید مربیگری کنی یا در کار مدیریت و باشگاه داری فعالیت کنی؟

- هنوز در این رابطه تصمیمی نگرفته‌ام و این یک موضوع تازه است. باید ببینیم در آینده چه پیش می‌آید.

* و صحبت پایانی...

- از مردم ایران تشکر می‌کنم که میهمان نوازی کردند. برای ایرانی‌ها و همه دوستانم آرزوی موفقیت می‌کنم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس