موضع‌گیری وزارت دفاع ترکیه علیه یونان

مشاور مرکز رسانه‌ای وزارت دفاع ترکیه امروز در یک نشست خبری اعلام کرد: علی‌رغم رویکرد صمیمانه آنکارا در حسن همجواری، متاسفانه یونان به اقدامات تحریک‌آمیز و غیرقانونی خود ادامه می دهد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی، «پینار کارا» مشاور مرکز رسانه‌ای و ارتباطات مردمی وزارت دفاع ترکیه امروز پنجشنبه طی نشست خبری در آنکارا اعلام کرد: علی‌رغم رویکرد صمیمانه آنکارا در روابط حسن همجواری، متاسفانه یونان به لفاظی‌های تهاجمی، تحریک‌آمیز و اقدامات غیرقانونی خود ادامه می دهد.

بیشتر بخوانید:

شبح مرگ در مرزهای اروپا

مشاور مرکز رسانه‌ای و ارتباطات مردمی وزارت دفاع ترکیه در این خصو گفت: یونان در پاسخ به درخواست های ما برای گفتمان و مذاکره، اتهامات بی اساسی را علیه ترکیه مطرح می کند.

«پینار کارا» در ادامه اضافه کرد: یونان از آغاز سال ۲۰۲۲ تاکنون حریم هوایی و دریایی جزایر (دریای اژه) که دارای موقعیت غیرنظامی هستند را ۲۲۹ بار نقض کرده است.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ها میان آنکارا و آتن در مدیترانه شرقی، اقدام ترکیه در اکتشاف و استخراج نفت و گاز از دریای مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 20
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 2
    // آذر=آتش // بایجان=پایگاه //در عربی ب=پ و گ=ج // آذربایجان=پایگاه آتش/ آذری ها خانواده سلطنتی آریایی ایرانی زرتشتی بودند که مسئول محافظت از آتش اهورایی در سبلان را به عهده داشتند.
  • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    0 1
    با شروع جنگ ایران و عراق، نیروی دریایی ارتش در برابر تهاجم نیروهای عراق غافلگیر نگردیدند، بلکه در هفتم آذرماه ۱۳۵۹ با عملیات مروارید و انهدام سکوهای نفتی البکر، الامیه و همزمان غرق شدن ناو پیکان، محاصره کامل دریایی بنادر بصره، فاو، ام‌القصر، محروم نمودن کامل و تا پایان جنگ به نبرد به هواپیما و بالگردهای دشمن در دریا پرداخت؛ و در مدت هشت سال جنگ، نیروی دریایی ده هزار فروند کشتی تجاری را به بنادر ایران اسکورت نمود که در این بین تنها چندصد فروند آن‌ها مورد اصابت موشک‌های هواپیمای دشمن قرار گرفتند که کارنامه بسیار درخشانی در جنگ‌های دریایی قلمداد می‌گردد و از سویی امنیت خطوط مواصلات دریایی خلیج فارس، دریایی عمان و شمال اقیانوس هند را همواره برقرار نمود
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۱
    1 1
    سلجوق اول در نیشابور بدنیا آمد اون یک ایرانی است. او‌عاشق ایران بوده و زبان فارسی را زبان رسمی دربار سلجوقی کرد. سپس برای پرچم ایران جنگید چون پرچم خودش بود و برای ایران جنگید چون مادرخودش بود. ایرانیان به فرمانده ای‌ سلجوق بزرگ به فتح قسطنتنیه روم ترکیه امروزی و قفقاز رفتند
    • IR ۰۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۲
      2 1
      قسطنطنیه رو عثمانی فتح کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس