کد خبر 133754
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۶

ماموستا فتاحی از پیشمرگان کرد و همرزم حاج احمد متوسلیان گفت: کردها به هر کسی برادر نمی‌گویند؛ مگر این که مردانگی‌اش برایشان ثابت شده باشد اما حاج احمد برای همه ما برادر احمد بود.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد مرکزی راهیان نور، به مناسبت سی‌امین سالگرد اسارت حاج احمد متوسلیان و دیپلمات‌های ایرانی به دست رژیم صهیونیستی، مراسم بزرگداشتی در شهر مریوان که مجاهدت‌های حاج‌احمد را به یاد دارد، با حضور همرزمان این سردار آزاده، پیشمرگان کرد مسلمان و مردم شهرهای اطراف در تالار دانشگاه آزاد مریوان توسط نیروهای سپاه مریوان و همکاری سپاه محمدرسول‌الله(ص) تهران بزرگ برگزار شد.

* مقاومت مردم مریوان ستودنی است

فرماندار مریوان، در این مراسم اظهار داشت: مریوان، شهری است که مردم آن بیشترین همکاری را با نیروهای سپاه به خصوص حاج احمد متوسلیان داشتند. همچنین با توجه به نزدیکی شهر مریوان به مرز عراق، بمباران‌های بی‌وقفه دشمن در این شهر صورت می‌گرفت که مقاومت مردم این شهر ستودنی است.

* حاج احمد متوسلیان بر قلب‌های مردم مریوان فرماندهی می‌کرد

در ادامه مراسم، یکی از همرزمان حاج احمد متوسلیان پس از حضور در جایگاه سخنرانی، با یادکردی از پیشمرگان کرد، از حال و هوای حاج احمد و اینکه او حقوق ماهانه‌اش را خرج مردم فقیر شهر می‌کرد، گفت.

وی که همرزم شانه به شانه حاج احمد بوده، بیان داشت: وقتی هوای منطقه تاریک می‌شد، تقریباً در هیچ مسیر و شهر کردستان امکان تردد وجود نداشت اما در مریوان نیروهای حاج‌احمد با تردد شبانه‌روزی، امنیت را به این شهر بخشیده بودند. حاج احمد و نیروهایش به قدری بر قلب مردم وارد شده بودند که با ورود کومله و دمکرات به شهر، مردم سریع وضعیت را به حاج احمد گزارش می‌دادند و این همان رمزی بود که سپاه را پیروز میدان کردستان کرد.

این همرزم حاج احمد متوسلیان با اشاره به خروج حاج احمد از مریوان، گفت: وقتی حاج احمد متوسلیان قرار بود از شهر برود، مردم و همه پیشمرگ‌ها پشت سر او گریه می‌کردند. او فرماندهی بود که مردم را فرماندهی می‌کرد، نه با فرمان و دستور بلکه وی بر قلب‌ها مدیریت و فرماندهی داشت.

وی در ادامه ضمن انتقاد از برخی روایت‌ها از حاج احمد متوسلیان، بیان داشت: چرا همیشه به جدیت حاج احمد اشاره می‌شود درحالی که وی روح لطیف و مهربانی داشت که در بیان این روح لطیف به وی جفا شده است. او هیچ وقت مردم فقیر و تهیدست منطقه را فراموش نکرد و همیشه آن‌ها را از درب سپاه با دستان پر راهی می‌کرد.

* مسیر سه ساعته‌ای که حاج احمد برای رساندن نفت به یک خانواده کرد پیمود

ماموستا فتاحی از پیشمرگان کرد و از همرزم حاج احمد متوسلیان است. وی در ادامه مراسم با زبان شیرین کردی، ضمن سلام و درود به امام خمینی(ره) و شهیدان اظهار داشت: در زمانی که حاج احمد در منطقه بود، حدود 3 هزار نفر از افراد گروهک‌های کومله و دمکرات که فریب حرف‌های ضدانقلاب را خورده بودند، خود را به حاج احمد تسلیم کردند.

وی با بیان خاطره‌ای از حاج احمد متوسلیان گفت: کاک احمد یکبار در جاده «دزلی» پیرمردی را سوار ماشین کرد، او را به جای خود بر صندلی جلوی ماشین نشاند و خودش پشت وانت نشست. حاج احمد بعد از قرار گرفتن در جریان مشکلات پیرمرد، تصمیم گرفت تا برای او و خانواده‌اش غذا و نفت ببرد. به طوری که او از دزلی تا ملخور که سه ساعت پیاده‌روی دارد، بدون ماشین در حالی که دو گالن نفت نیز به همراه داشت، به منزل آن پیرمرد رفت تا آنها را خوشحال کند. در واقع حاج احمد، اسطوره‌ای بی‌بدیل است.

* کاک احمد را برادر خود می‌دانستیم

ماموستا فتاحی در ادامه خاطرنشان کرد: کردها به هر کسی برادر نمی‌گویند؛ مگر این که مردانگی‌اش برایشان ثابت شده باشد اما حاج احمد برای همه ما برادر احمد بود.

وی در ادامه دلایل پیروزی و امتداد انقلاب اسلامی را اتحاد و حضور تمام اقوام ایرانی، وحدت پیرامون شعار الله اکبر و عشق به امام حسین(ع)، رهبری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری دانست و بیان داشت: مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی را از گردنه‌های سخت و فتنه‌های دشمنان عبور می‌دهند.

* پاکسازی منطقه با همکاری مردم با حاج احمد محقق شد

سردار عباس برقی از همرزمان حاج احمد متوسلیان نیز با بیان خاطراتی به پاکسازی منطقه مریوان اشاره کرد و گفت: اگر پیشمرگان کرد به یاری حاج احمد نمی‌رفتند، برقراری امنیت و پاکسازی منطقه محقق نمی‌شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس