حرکت در مسیر تحول دیجیتال مبنای قدرت آینده کشور است/ اقتصاد دیجیتال نباید صرفاً معطوف به داخل کشور باشد

یک تحلیل‌گر اقتصاد دیجیتال گفت: با حرکت در مسیر تحول دیجیتال داده‌های را تولید خواهیم کرد که مبنای قدرت آینده کشور، طراحی خدمات محصولات جدید و افزایش کیفیت در زندگی مردم خواهند بود.

به گزارش مشرق، مصطفی امینی، در خصوص راهکارهای دستیابی به اقتصاد دیجیتال، گفت: یکی از راهکارهای تحقق دستیابی به اقتصاد دیجیتال که باید به آن بپردازیم موضوع تحول دیجیتال در صنایع مالی ایران ازجمله صنعت بانکداری، بورس، صرافی و ... که باید آن را جدی بگیریم.

بیشتر بخوانید:

نباید فرصت طلایی ارزهای دیجیتال را از دست بدهیم

وی افزود: نکته بعدی این‌که بتوانیم روی موضوع مالکیت داده و هوش مصنوعی فعالیت‌های اجرایی داشته باشیم و سیاست‌گذاری و هدایت راهبردی در این مسیر را انجام بدهیم.

تحلیل‌گر اقتصاد دیجیتال بابیان اینکه با حرکت در مسیر تحول دیجیتال داده‌هایی را تولید خواهیم کرد که مبنای قدرت آینده کشور، طراحی خدمات محصولات جدید و افزایش کیفیت در زندگی مردم خواهند بود، عنوان کرد: موضوع تحول دیجیتال را باید در صنایع جدی بگیریم به‌عنوان‌مثال صنعت در خودروسازی کشور باید تحول دیجیتال رسوخ بدهیم و این کار موجب می‌شود که صنایع ما با صنعت مالی تعامل‌پذیر شوند و این مقدمه‌ای است برای این‌که به ظرفیت‌های جدید در کشور با استفاده از تفکر اقتصاد دیجیتال برسیم.

امینی راهکار دیگر برای دستیابی به اقتصاد دیجیتال را نیاز به ائتلاف‌های راهبردی با کشورهای هم سو دانست و تشریح کرد: یعنی باید بتوانیم درزمینه پیمان‌های پولی مبتنی بر فناوری‌های نوین کارکنیم و همچنین باید تجارت بین‌المللی کشور با زیرساخت‌های اقتصاد دیجیتال در مقیاس بین‌المللی توسعه‌پذیر کنیم و اقتصاد دیجیتال را صرفاً معطوف به داخل کشور نکنیم.

به گفته وی با توجه همزمان به اقتصاد درونی و همکاری‌های بین‌المللی عملاً ژئواکونومیک «جغرافیای اقتصادی سیاسی» خاورمیانه را به نفع ایران عوض خواهیم کرد.

این تحلیل‌گر اقتصاد دیجیتال همچنین در خصوص تأثیر تحقق اقتصاد دیجیتال بر اشتغال در کشور گفت: مطمئناً اقتصاد دیجیتال موجب حذف بعضی از مشاغل خواهد شد، اما به‌مراتب مشاغل بسیار زیاد و جدیدی را متناسب با ماهیت خود خلق خواهد کرد ازجمله مشاغلی که با تحقق اقتصاد دیجیتال پررنگ می‌شوند.

این کارشناس حوزه اقتصاد دیجیتال در پایان با اشاره به اینکه مشاغل مهم مرتبط با توسعه اقتصاد دیجیتال  آن دسته از مشاغلی هستند که به دیتا وابستگی شدید دارند مثل تحلیل گران، مهندسان و مدیران داده؛ افزود:  از طرفی مشاغل جدیدی مانند مدیران تحول دیجیتال شکل خواهند گرفت.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس