تاکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر حمایت از طلاب و دانشجویان اهل سنت/ اعضای هیات نظارت بر ضوابط نشر انتخاب شدند

رئیس و اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی بر استمرار، گسترش و تقویت ابعاد حمایتی از جامعه طلاب اهل سنت و دانشجویان محترم اهل سنت تاکید کردند.

به گزارش مشرق، در جلسه امروز شورای‌عالی انقلاب فرهنگی گزارش شورای برنامه‌ریزی مدارس دینی اهل سنت ارائه شد. بر اساس گزارش ارائه شده، این شورا در طول ۱۴ سال سپری شده از فعالیت خود حمایت‌های بسیار گسترده‌ای از مدارس دینی اهل سنت داشته است.

نزدیک به ۴۰۰ مدرسه دینی تحت حمایت این شورا فعالیت می‌کنند که هم متون درسی و هم مدرک تحصیلی آنها از سوی این شورا تنظیم، تدوین و صادر می‌شود. همچنین ۱۷ هزار مسجد متعلق به اهل سنت در سراسر کشور فعال هستند که ۶۰ درصد این مساجد در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ساخته شده و نشان دهنده رویکرد حمایتی نظام جمهوری اسلامی در ۴ دهه گذشته از جامعه اهل سنت است.

رئیس و اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی پس از ارائه این گزارش بر استمرار، گسترش و تقویت ابعاد حمایتی از جامعه طلاب اهل سنت و دانشجویان محترم اهل سنت تاکید کردند.

اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی در جلسه امروز همچنین مقرر کردند سندی تحت عنوان سند سیاستی ارتقای همگرایی ادیان و مذاهب با رویکرد با هم بودن و تقویت برادری در جامعه اسلامی تدوین شود که باعث تقویت خطوط و ابعاد فرهنگی و ارتباطات بین فرهنگی در این عرصه شود.

در این جلسه همچنین آقایان علیرضا مختارپور، عماد افروغ، سید مهدی خاموشی، علی‌اکبر اشعری و علی شجاعی صائین به عنوان اعضای هیات نظارت بر ضوابط نشر کتاب بزرگسال و آقایان محسن پرویز، محمدحسین صلواتیان، جواد محقق، محمد سرشار، مظفر سالاری، محسن چینی‌فروشان و مهدی کاموس به عنوان اعضای هیات نظارت بر نشر کتاب کودکان و نوجوانان به تایید اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی رسیدند.

آقایان رضا داوری اردکانی، عبدالحسین خسروپناه، محمدرضا مخبر دزفولی، حکمت‌الله ملاصالحی محمدمهدی مظاهری و محمدحسن نامی نیز به عنوان اعضای هیات امنای بنیاد ایران‌شناسی انتخاب و معرفی شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    عمدتا تکراری
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس