لزوم تقویت و تحکیم مناسبات دو جانبه بین ایران و تاجیکستان

در دیدار دادستان کل تاجیکستان با وزیر دادگستری کشورمان، بر لزوم تقویت و تحکیم مناسبات بین دو کشور تاکید شد.

به گزارش مشرق، "یوسف رحمان" دادستان کل کشور تاجیکستان که به تهران سفر کرده است، با حضور در وزارت دادگستری، با امین حسین رحیمی، وزیر دادگستری کشورمان دیدار و گفت‌وگو کرد.

وزیر دادگستری در این دیدار با بیان این که در ۳۰ سالگی روابط دیپلماتیک دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان هستیم، اظهار داشت: اولویت سیاست دولت سیزدهم جمهوری اسلامی ایران برقراری ارتباط با کشورها، بخصوص کشورهای همسایه است.

امین حسین رحیمی همچنین افزود: دو کشور دوست و همسایه ایران و تاجیکستان دارای اشتراکات تاریخی و فرهنگی بسیاری هستند؛ مردم ایران هم، ملت و کشور تاجیکستان را بسیار دوست دارند که باید از این فرصت برای توسعه و تعمیق روابط استفاده کرد.   

وزیر دادگستری همچنین تاکید کرد: علاوه بر موافقت های حقوقی و قضایی با توجه به توسعه روابط تجاری و اقتصادی در خصوص انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک در زمینه داوری و میانجیگری برای حل و فصل اختلافات احتمالی بین تجار دو کشور در حال تنظیم پیش نویس سند مذکور هستیم.  

یوسف رحمان، دادستان کل تاجیکستان هم در این دیدار ضمن تاکید بر تحکیم روابط دو جانبه با استقبال از پیشنهاد وزیر دادگستری، ابراز امیدواری کرد: در زمینه مناسبات حقوقی و قضائی نیز شاهد توسعه بیشتر روابط بین دو کشور باشیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس