قیاس جمهوری اسلامی با داعش در بیانیه مجمع روحانیون نابخشودنی است

دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در واکنش به بیانیه مشترک مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین حوزه علمیه قم نوشت: جمهوری اسلامی ایران با جریان‌های سیاسی القاعده، طالبان و داعش قیاس شده که گناهی نابخشودنی است.

به گزارش مشرق، محمد ناظمی‌اردکانی دبیرکل جامعه اسلامی مدیران در یادداشتی به برخی اظهارات مطرح شده در بیانیه مشترک مجمع روحانیون مبارز و مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم واکنش نشان داد.

متن یادداشت به شرح ذیل است:

 در طلیعه چهل و سومین سالروز پیروزی  شکوهمند انقلاب اسلامی قرار گرفته ایم و انقلاب اسلامی همچنان پویا و زنده یکی پس از دیگری قله های عزت و افتخار را فتح می کند. هر چند در این مسیر پرتلاطم ناملایمات موجود کم نیست، اما رویش‌ها به مراتب بیشتر و درخشان تر است.

 اخیرا مجمع روحانیون مبارز  بیانیه‌ای صادر کرده است که با سابقه این مجمع که اعضای محترم آن  همواره افکار خود را در خط امام راحل (ره) و وفادار به آرمانهای حضرت ایشان می‌دانند در تعارض و تضاد قرار دارد.

این بیانیه از نظر انسجام محتوایی نشان‌دهنده آن است که توسط افرادی تنظیم شده است که تحت تآثیر فضای تبلیغی دشمن بوده و یا قادر به تحلیل محیط پیرامونی انقلاب اسلامی نیستند. لذا، بیان نکاتی دراین رابطه لازم به یاد آوری است:

۱- در ابتدای امر انتظار نمی‌رفت افراد و چهره‌هایی که خود را وفاداربه آرمانهای امام رحمة الله علیه می‌دانند و حرکت خود را در خط نورانی آن حضرت تفسیر می‌کنند در مطلع بیانیه، سخن گفتن از انقلاب اسلامی را دشوار و ستایش از آن را دشوارتر بدانند. و در واقعیت در مسیر سیاه نمایی گام بردارند.

۳- همچنین انتظار نمی رفت که در سالگرد پیروزی انقلاب که می‌بایستی جشن  پیروزی واتحاد ملت گرفته شود و می بایست مردم را نسبت به اهداف بلند انقلاب امیدوار ساخت، بر طبل نومیدی کوبیده شود و نوعی بدبینی  نسبت به آینده  انقلاب القا گردد.

 ۴- انتظار نمی‌رفت که  در بیانیه  از آنان که  دل در گرو انقلاب و بزرگی رهبر فرهمند بنیانگذار آن دارند بخواهند، تا جایگاه والای انقلاب و منزلت حضرت امام را نگاه بدارند ولیکن خودشان به نحوه دیگری عمل کنند و موضع بگیرند.

 ۵ - متاسفانه رشته کلام از سیاه نمایی گاها فراتر رفته و در یک قیاس مع‌الفارق جمهوری اسلامی ایران با جریان‌های سیاسی القاعده، طالبان و داعش که با هزینه های سنگین آمریکا در منطقه برای مواجهه با انقلاب و نظام سیاسی ایران  واسلام  ایجاد شدند، قیاس شده، که گناهی نابخشودنی و نشانگر اوج سطحی نگری نگارندگان این بیانیه است.

 ۶ - شما جمهوریت و اسلامیت نظام را زیر سوال برده اید و در ادامه جمهوریت را به پای اسلامیت نظام ذبح شده پنداشته آید آیا انصافآ این چنین است؟ اگر چنین است چطور فعالیت های انتخاباتی خود را توجیه می‌کنید؟

۷- تلاش کرده‌اید که دستاوردهای انقلاب را کمرنگ کنید. آیا این اقدام حاصلی جز ناامیدی مردم به ویژه جوانان در بر دارد و آیا تکرار حرف‌های دشمن، نیست. دستاوردهای انقلاب در بسیاری از عرصه‌های سیاسی، اجتماعی فرهنگی و اقتصادی به ویژه شتاب در توسعه منابع انسانی و اقتدار دفاعی  ونفوذ منطقه ای  و مقابله با استکبار و رژیم صهیونیستی کم نظیر است که مدیون انقلاب هستیم، البته در برخی زمینه‌ها، کاستی‌هایی وجود داشته است. اگر انقلاب رخ نمی داد قطعاً شاهد چنین پیشرفت‌هایی نبودیم

۸- نمی‌توان برخی ضعف ها و یا نارسایی‌ها که  آورده اید انکار کرد، اما همان‌طور که قطعاً می‌دانید این کاستی‌ها با اصلاح ساختارها و ارتقای کارآمدی مدیریت‌ها با توجه به ظرفیت های کم نظیر کشور رفع شدنی است، این ضعف ها در هر کشوری وجود دارد و دولت ها می آیند و می روند برای اینکه آنها را اصلاح و از بین ببرند، اما، بدبین کردن مردم نسبت به آینده انقلاب و نظام، کاری نا صواب می باشد و این اقدام از جمع شما انتظار نمی رود.

 ۹- قطعا اینطور نیست که ایران دست از اقتدار دفاعی و دستیابی به تجهیزات و تسلیحات نظامی پیشرفته و به روز بردارد و مجهز به دانش و فن آوری روز نشود.  

۱۰- متاسفم که این نکته را بازگو می‌کنم که ظاهرا حربه دشمن کارساز افتاده و در شما  بزرگان هم این تردید به وجود آورده است که در ایران اسلامی حقوق بشر رعایت نمی شود. این در حالی که موارد نقض حقوق بشر در غرب نه در تبلیغات بلکه در واقعیت تجربه می شود.

۱۱- در رابطه با خواست اجرای عدالت و مطالبه آن، تنها موردی است که در بیانیه گام دوم، رهبر عزیز انقلاب آن را نقد و خواستار  اجرای آن شده و بر آن پافشاری نموده اند. حال چگونه است؟ در صورتی‌که افرادی یا گروهی آن‌را مطالبه کنند، به زعم شما مورد انواع اتهام‌های واهی قرار گیرند. و آیا این جفا در حق سپاه پاسداران این فرزندان انقلابی و از خود گذشته و فداکار نیست که به یک نیروی پلیسی - ا منیتی تصویر گردد.

 و در خصوص عدم تحقق برخی از فرازهای سند چشم انداز بیست ساله از دولتمردان وابسته به جریان سیاسی خود سوال فرمایید که چرا با عطش حضور در قدرت و در اختیار داشتن دولت های مختلف نتوانستند، راهبردهای آن را برای رسیدن به افق چشم انداز، اجرا نمایند به زعم شما، اشکال  در کلان حکمرانی نیست بلکه در عدم کارآمدی حکمرانی در قوه  مجریه می‌باشد که آن هم همواره در اختیار جریان سیاسی منتسب به شما بوده است.

 ۱۲- در فرازی به حکمرانی خوب پرداخته اید و  این ادبیات را در چند بند دیگر تکرار کرده اید. ای‌کاش حداقل این مطالعه را می داشتید و حکمرانی خوب که در دو دهه اخیر در ادبیات توسعه کشورها وارد  شده است، می‌دانستید که خاستگاه آن تحقق نظم نوین جهانی است که بعد از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی توسط رئیس‌جمهور وقت آمریکا با سوء استفاده از مطالعات سازمان ملل متحد در مورد کشورهای در حال توسعه اعلام و پیگیری نمود و در واقع نقشه راه تک قطبی شدن جهان بود که توسط روشنفکرهای وابسته در کشورهای جهان سوم و در حال توسعه درصدد اجرای آن بر آمد.

 ۱۳- همانطور که اشاره داشتید، با اجرای قانون و اجرای دقیق اصول قانون اساسی بسیاری از مشکلات که در این بیانیه آمده است قابل رفع می باشد و قانون اساسی خوشبختانه ظرفیت لازم را دارد منوط بر اینکه دولت ها در جایگاه خود قرار گیرند و ماموریت آنها سیاستگذاری، برنامه‌ریزی و نظارت باشد و مردم هم در جایگاه خود قرار گرفته و مأموریت فضای کسب وکار و تولید ثروت عهده دار شوند و سازمان‌های مردم نهاد نیز رابط بین مردم با دولت و سایر نهادهای حاکمیتی باشند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 6
    داعش را آمریکا به وجود آورده و حمایتش میکند کدام بخش از ایرانی ها مورد حمایت آمریکایی ها هستند؟
  • د، ح IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 3
    الهم اجعل عواقب امورنا خیرا
  • احمد IR ۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    5 0
    طالبان خیلی هم خوبه.
  • IR ۰۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    3 0
    دقیقا
  • مجید IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    0 0
    پس نباید حرفی زد و کاری کرد که دیگران فکر کنند تفکر و کار داعشی است!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس