دیدار دادستان کل تاجیکستان با دادستان کل کشور

دادستان کل جمهوری تاجیکستان و هیات همراه با حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور دیدار و گفت وگو کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی دادستانی کل کشور، رحمان یوسف احمدزاد دادستان کل جمهوری تاجیکستان و هیأت همراه با حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور دیدار و گفت وگو کرد.

دیدار دادستان کل جمهوری تاجیکستان با دادستان کل کشور

سید محسن هاشمی مدیر روابط عمومی دادستانی کل کشور در خصوص این دیدار و مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار داشت: در این دیدار حجت الاسلام و المسلمین منتظری ضمن خیر مقدم به همتای تاجیکستانی ابراز امیدواری کرد که طرف تاجیکستانی در مدتی که در ایران است بتواند جلسات خوبی داشته و برنامه‌های خود را به پیش ببرد.

بیینید:

عکس/ دیدار دادستان کل تاجیکستان با دادستان کل کشور

در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: متأسفانه شرایط بیماری کرونا باعث گردیده تا محدودیت‌های متعددی برای مردم ایران و سایر کشورها اعمال گردد. در این ایام که در ایران حضور دارید جشن‌های ملی به مناسبت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران در حال برگزاری است.

دادستان کل کشور تصریح کرد: قطعاً مشترکات زیادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری تاجیکستان وجود دارد و لازم است روابط بین دو کشور در همه زمینه‌ها توسعه یابد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: متأسفانه شاهد هستیم که دشمنان تلاش زیادی دارند بین کشورهای منطقه علی الخصوص کشورهای مسلمان و هم زبان شکاف ایجاد کرده و اجازه ندهند ملت‌ها با هم اتحاد داشته و با یکدیگر همکاری‌های مختلف داشته باشند.

دیدار دادستان کل جمهوری تاجیکستان با دادستان کل کشور

وی با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ایران به کشور تاجیکستان عنوان داشت: سفر رئیس جمهور محترم ایران به کشور تاجیکستان که اولین سفر کاری ایشان در دوره تصدی مسئولیت ریاست جمهوری بوده است نشان می‌دهد که سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در راستای تحکیم روابط با کشورهای خارجی بخصوص همسایگان است.

دادستان کل کشورگفت: آنچه که امروز به عنوان دادستان کل دو کشور به دنبال آن هستیم تعمیق روابط در حوزه‌های حقوقی وقضایی است و اینکه بتوانیم نسبت به تفاهم نامه و یادداشت‌های امضا شده رویکرد اجرا را در پیش بگیریم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری با اشاره به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری‌های شانگهای ابراز داشت: در گذشته نوع عضویت ایران به عنوان ناظر بود و لذا نتوانستیم از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و تأثیرگذاری بالایی داشته باشیم که خوشبختانه با عضویت دائم ایران قطعاً رویکرد و تأثیرگذاری ایران و پیگیری تفاهمات و همکاری‌ها ارتقا پیدا خواهد کرد.

وی در ادامه به مسئله حمایت از سرمایه گذاران خارجی پرداخت و گفت: یکی از راه‌های توسعه و پیشرفت هر کشوری در دنیا بهره مندی از ظرفیت سرمایه گذاران خارجی است و طبیعتاً این سیاست در ایران و تاجیکستان نیز وجود دارد. اگر امنیت سرمایه گذاران خارجی تأمین نگردد در اقتصاد و روابط بین کشورها تأثیر سو خواهد داشت. در این حوزه ما نه تنها از سرمایه گذاران تاجیکستانی بلکه از تمامی سرمایه گذاران خارجی حمایت و پشتیبانی کرده و انتظار داریم که این حمایت از سوی دیگر کشورها هم وجود داشته باشد.

دادستان کل کشور از عدم همراهی جمهوری تاجیکستان از کشورهای سلطه که ایران را در جوامع بین المللی محکوم می‌نمایند تشکر کرده و گفت: از موضع‌گیری و عدم حمایت جمهوری تاجیکستان نسبت به قطعنامه‌های ضد ایرانی و غیر انسانی که توسط کشورهای آمریکا و هم پیمانانش علیه ایران صادر می‌شود تقدیر می‌نمایم.

وی گفت: یکی دیگر از مسائلی که باید به آن اشاره داشته باشم مسئله مبارزه با مواد مخدر است. متأسفانه کشور افغانستان یکی از تولیدکنندگان مواد مخدر است و این همجواری و همسایگی باعث گردیده بخش زیادی از مواد مخدر به ایران وارد و به کشورهای دیگر از جمله کشورهای اروپایی ترانزیت شود. با توجه به اینکه کشور تاجیکستان هم با کشور افغانستان مرز مشترک زیادی دارد می‌توانیم با همکاری یکدیگر و تبادل اطلاعات نقش مهمی در قاچاق مواد مخدر داشته باشیم.

دادستان کل کشور ادامه داد: در خصوص مسائل دیگر همچون مبارزه با جرایم سازمان یافته و دیگر مسائل فی مابین آماده همکاری هستیم تا بتوانیم بیش از گذشته ضمن رفع موانع و مشکلات در مناسبات حقوقی وقضایی گام‌های رو به جلو برداریم.

در این نشست رحمان یوسف احمدزاد دادستان کل جمهوری تاجیکستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در ایران و دیدار با دادستان کل جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: جمهوری تاجیکستان با جمهوری اسلامی ایران از دیرباز روابط حسنه داشته و مشترکات فراوان بین دو کشور باعث می‌شود بیش از گذشته به دنبال تعمیق روابط در همه سطوح باشیم.

وی گفت: حتماً سفر به ایران و دیدارهایی که در ایران صورت خواهد پذیرفت آثار و فواید بسیاری برای مردم هر دو کشور دارد و ما در این سفر به دنبال توسعه و تعمیق روابط در حوزه‌های حقوقی و قضائی هستیم.

دادستان کل جمهوری تاجیکستان با بیان اینکه در امر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان یافته و همچنین حمایت از سرمایه گذاران خارجی هم نظر با شما هستیم گفت: مسائل مطرح شده در این دیدارها را در تاجیکستان پیگیری و دنبال خواهیم کرد.

گفتنی است در این دیدار علی اکبر بختیاری دادیار دادسرای دیوانعالی و رئیس دفتر دادستان کل، سعید عمرانی معاون قضائی دادستان کل، عبدالصمد خرم آبادی معاون نظارت بر امور دادسراهای دادستانی کل و سعید فوائدی مدیرکل پیگیری امور بین الملل دادستانی کل حضور داشته و در پایان دیدار یادداشت تفاهم نامه همکاری بین دادستان کل جمهوری اسلامی ایران و دادستان کل جمهوری تاجیکستان به امضا رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس