کد خبر 1337167
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
قیمت باورنکردنی شلغم در بازار

در تعدای از محلات شهروندان برای خرید یک کیلو شلغم باید ۲۴ هزار تا ۳۵ هزار تومان هزینه بپردازند.

به گزارش مشرق، بعد از گرانی سیب‌زمینی نوبت به شلغم رسید. رئیس اتحادیه بارفروشان تهران با تائید این خبر گفت: افزایش کرونا و شیوع امیکرون شلغم را گران کرد.

شلغم در بعضی از مناطق تهران کمیاب شد. چنان‌که اکنون این محصول صیفی با قیمت بالایی فروخته می‌شود. در تعدای از محلات شهروندان برای خرید یک کیلو شلغم باید ۲۴ هزار تا ۳۵ هزار تومان هزینه بپردازند. این در حالی است که تا همین یک ماه پیش هر کیلو شلغم ۸۰۰۰ تومان قیمت داشت.

به نظر می‌رسد شیوع مجدد کرونا مهم‌ترین نقش را در سه تا چهار برابرشدن قیمت شلغم دارد. بررسی فروشگاه‌های آنلاین نیز نشان از فروش این محصول تا نرخ ۳۷ هزار تومان دارد.

در همین زمینه رئیس اتحادیه بارفروشان تهران به تجارت‌نیوز گفت: تعیین قیمت بیش از ۸۰۰۰ تومان برای شلغم توجیه ندارد. اما اکنون مشاهده می‌کنیم میادین اصلی میوه و تره‌بار این صیفی‌جات را تا ۲۰ هزار تومان هم عرضه می‌کنند.

مصطفی دارایی‌نژاد با اشاره به علت کمبود شلغم توضیح داد: علاوه بر افزایش تقاضا، اخیرا در برخی مناطق بارش برف و باران زیاد شد. از این رو، کشاورزان از برداشت این محصول صرف نظر کردند.

او افزود: با توجه به مساعدشدن هوا از امروز عرضه این محصول به بازار بیشتر می‌شود. شاید با افزایش عرضه قیمت این محصول اندکی کاهش یابد.

دارایی‌نژاد یادآور شد: شلغم به اندازه کافی در اختیار کشاورزان قرار دارد. طبیعتا با توزیع این محصول بین فروشندگان میوه، قیمت آن کاهش پیدا می‌کند. به مردم قول می‌دهیم قیمت این محصول هفته آینده به کیلویی ۱۰ هزار تومان برسد.

سیب‌زمینی گران ماند

مردم شاید بتوانند با گرانی شلغم کنار بیایند و مدت از آن استفاده نکنند، اما نمی‌توان انتظار داشت که سیب‌زمینی را از سبد غذایی خود حذف کنند. گرچه قرار بود قیمت این محصول کشاورزی طی هفته جاری کاهش یابد، اما همچنان با قیمت‌های بالایی عرضه می‌شود.

در این زمینه یک فعال بازار از تداوم افزایش قیمت سیب‌زمینی خبر داد و گفت: گروهی سیب‌زمینی را در انبارها دپو کرده‌اند تا با قیمت بالاتری بفروشند. اکنون در میدان اصلی میوه و تره‌بار هر کیلو سیب زمینی با قیمت ۱۲ هزار تا ۱۶ هزار تومان فروخته می‌شود.

سعید جعفری اضافه کرد: حتی عرضه سیب‌زمینی از انبار به میادین اصلی میوه و تره‌بار هم کم شد. زیرا اکنون برای دلالان صادرات این کالا صرفه اقتصادی دارد. احتمال دارد برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه قیمت سیب‌زمینی جلوی صادرات آن را بگیرند.

منبع:تجارت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    2 1
    قال المعصوم (ع) حاکمانی که نتوانند قیمت شلغم را منتل کنند باید به جای شلغم زی خاکشان کنند .
  • IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 2
    تو دولت 30 درصدی هیچ چیز باورنکردنی نیست
  • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    معلوم که باید گران بشه!! مگه نمی دانید که تحریم های ضالمانه آمریکا بانی و باعث گرانی بیش از حد سیب زمینی ،شلغم و...شده است!!!!! وگرنه مسوولین ما شبانه روز در تلاشند که بازار را مدیریت کنند و ارزش پول ملی را حفظ کنند و خیلی هم موفق بوده اند در این زمینه. اگه آمریکای شیطان نبود مسوولین گرانی ها را چطور توجیه می کردند من نمیدونم!!!!!!
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    3 0
    خدا مسوول بی کفایت را لعنت کنه
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    یاد سکانس احتکار بازار کوفه توسط تجار و دلالان در فیلم مختار افتادم .
  • IR ۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    چند روز پیش رفتم میوه فروشی یک کیسه ۵ کیلویی شلغم گذاشت رو خرید هام گفت اشانتیو بریز تو قابلمه حالش را ببر!یه دفعه ای چرا اینقدر گرون شد؟!
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    0 0
    وای شلغم.
  • رضا IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۲۰
    1 0
    تعزیرات باید بره دلالهارو اعمال قانون کنه و احتکارگرانو اویزون کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس