هشدار احزاب یمنی درباره پایان موجودیت اقتصادی امارات

احزاب و فراکسیونهای سیاسی یمنی، ضمن هشدار به امارات، تأکید کردند که دور اخیر حملات ابوظبی باعث خواهد شد که موجودیت اقتصادی این کشور پایان یابد.

به گزارش مشرق، «سفیان العماری» دبیر کل حزب دموکراتیک خلق یمن ضمن انتقاد از تداوم تجاوزات ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی-آمریکایی، تأکید کرد که در این میان، نظام امارات خود را در معرض خسارتهای بسیاری قرار داده است.

پایگاه خبری انصارالله یمن به نقل از العماری گزارش داد، علیرغم تداوم حملات و افزایش تنش امارات علیه ملت یمن، ولی محوریت اقتصاد برای نظام امارات، باعث شده است که این مسئله برای این کشور، یک تهدید موجودیتی باشد؛ به ویژه اینکه اگر تجاوز یه یمن ادامه داشته باشد.

وی تصریح کرد وی تصریح کرد، جنگ برای محور مقاومت [در کشورهای مختلف] یکی است و ماهیت آن متفاوت نیست. یکی بودن جنگ، برای محور مقاومت، یک معادله راهبردی است که قابل لغو نیست و اثر آن در تمامی میادین نبرد هویداست.

امارات و عربستان، تأمین کننده منافع صهیونیستها

در همین ارتباط، «علی العماد» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تأکید کرد که کشورهای ائتلاف متجاوز سعودی-اماراتی در تلاش هستند که وضعیت مزدوران خود را سازماندهی کنند و بدین ترتیب در مناطق مهمی از یمن، منافع رژیم صهیونیستی را تأمین کنند.

العماد ادامه داد، سوق دادن امارات به عنوان تریبون جنگ علیه یمن در این مرحله، بیانگر شکست و ناکامی کشورهای متجاوز به یمن طی هفت سال گذشته است؛ به نحوی که مقاومت مردم یمن توانسته است، توطئه‌های بسیاری از این کشورها را خنثی کند.

«طارق الشامی» رئیس بخش اطلاع‌رسانی کنگره ملی یمن هم گفت که رژیم صهیونیستی نقش مهمی در تجاوز به یمن دارد؛ چرا که دور اخیر افزایش حملات امارات، با مسائل مربوط به عادیسازی روابط بین امارات و این رژیم همراه بود.

الشامی خاطر نشان کرد، استفاده امارات از نیروهای محلی در جبهه‌های مختلف یمن، باعث تغییر در معادلات میدانی نخواهد شد؛ زیرا آزادسازی تمامی اراضی اشغالی، برای نیروهای یمنی، یک اصل است. کما اینکه امارات و عربستان، خط مقدم دفاع از رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند.

ارتش یمن طی هفته‌های گذشته، عملیاتهای موفقی را تحت عنوان «اعصار الیمن ۱، ۲ و ۳» (طوفان یمن ۱، ۲ .و ۳) مناطق راهبردی را در عمق عربستان سعودی و امارات هدف قرار داد.

حملات ارتش یمن پس از آن علیه امارات عربی متحده از سر گرفته شد که «محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن گفته بود: «معامله‌ای میان عربستان سعودی و امارات وجود دارد که به موجب آن، عربستان سعودی تمام استان‌های جنوبی یمن از جمله شبوه را به امارات تحویل می‌دهد و به ازای آن، امارات تمام ظرفیت‌های نظامی خود را همچون گذشته [در یمن] به کار خواهد گرفت».

البخیتی هشدار داده بود: «ما از اینجا به امارات توصیه می‌کنیم که به اقدامات تنش‌زای خود ادامه ندهد چراکه اگر این تنش ادامه پیدا کند، یمن مجبور به حمله به عمق خاک این کشور خواهد شد. ما در وضعیت جنگی قرار داریم».

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد.

این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۹
    1 0
    درود بر مردم مظلوم یمن. مرگ بر دشمنان اسلام (آل سقوط و اسرائیل و آمریکا و امارات و ...)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس