کد خبر 1336880
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۴
ریچاردز: دولت طالبان به رسمیت شناخته شود

رئیس سابق ستاد ارتش انگلیس از کشورهای غربی خواست تا دولت طالبان را برسمیت بشناسند.

به گزارش مشرق، «دیوید ریچاردز» رئیس سابق ستاد ارتش انگلیس با خطاب کردن طالبان به عنوان «رهبری جدید افغانستان» از کشورهای غربی خواست تا برای نجات مردم افغانستان از یک بحران نگران کننده انسانی با دولت طالبان کار کرده و آن‌ها را برسمیت بشناسند.

این ژنرال انگلیسی اظهارداشت: «زمان آن رسیده که دولت طالبان به رسمیت شناخته شود و دولت‌های غربی با فروتنی بپذیرند که در افغانستان ناکام شدند.»

ریچاردز که در سال ۲۰۰۶ فرماندهی نیروهای ناتو در افغانستان را برعهده داشت به بی‌بی‌سی گفت: فکر می‌کنم غرب در نهایت دولت طالبان را به رسمیت خواهد شناخت و اگر اینطور است، پس بهتر است این کار را زودتر انجام دهیم.

وی افزود: واقعیت این است که طالبان ما را شکست دادند و ما باید با این واقعیت ناخوشایند کنار بیاییم. آنها اکنون دولت افغانستان هستند. آن‌ها اکنون مسئول حدود ۴۰ میلیون نفر هستند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس چندی قبل به خبرنگاران گفته بود که  با هدف حل و فصل اوضاع افغانستان نیاز به همکاری با طالبان باشد، این اتفاق خواهد افتاد.

وی اظهارداشت: آنچه که می خواهم به مردم اطمینان دهم این است که تلاش های سیاسی و دیپلماتیک ما با هدف یافتن راهکاری برای افغانستان، و همکاری با طالبان، اگر لازم باشد، اتفاق خواهد افتاد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس