کد خبر 1336351
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۷
انسولین قلمی ایرانی وارد بازار شد

نخستین انسولین قلمی ایرانی تولیدشده در داخل کشور روی پیشخوان داروخانه‌ها قرار گرفت.

به گزارش مشرق، انسولین یکی از اقلامی است که بالاترین میزان ارزبری‌های دارویی در کشور را دارد؛ در ماه‌های گذشته کمبود انسولین قلمی باعث بروز مشکل در دسترسی بیماران به این دارو شده بود اما با تلاش یک شرکت ایرانی، با انتقال تکنولوژی از یک شرکت آلمانی، انسولین قلمی "گلارژین" ساخت داخل از امروز روی پشیخوان داروخانه‌ها قرار گرفت.

زهره افسرطلا، قائم مقام مدیرعامل این شرکت دانش بنیان،  با اعلام این خبر که انسولین قلمی ایرانی از امروز به بازار عرضه شد، گفت: انسولین گلارژین نوعی انسولین طولانی‌اثر است که بیمار در هر ۲۴ ساعت به یکبار تزریق آن نیاز دارد؛ در حال حاضر یک میلیون پن (قلم) از این محصول تولید شده و مورد تأیید آزمایشگاه مرجع وزارت بهداشت قرار گرفته است.

وی افزود: فعلاً فرمولاسیون تولید و فیلینگ(پرکنی) در کشور انجام می‌شود و در آینده نزدیک تولید ماده اولیه از "سل‌لاین" تا محصول نهایی در داخل کشور انجام خواهد شد.

افسرطلا با اعلام اینکه میزان سرمایه‌گذاری برای تولید انسولین قلمی در ایران ۱۲۶ میلیون یورو بوده است؛ تصریح کرد: تولید این محصول باعث کاهش ۳۰ درصدی ارزبری انسولین در کشور می‌شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    درودخدابرشمابهترین کارممکن راانجام دادن دانشمندان پرتوان و نابغه ی ما. یکی ازضرروی ترین داروهای لازمه ک تحریم والانم کروناتاثیربدی گذاشت رو وارداتش بسختی گیرمیوردن افراد دیابتی. موفق وسربلندباشیددانشمندان ایران زمین!!
  • کوله باری بر دوش IR ۰۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    1 0
    با تشکر از مهندسان نخبه صنعت دارو سازی کشور و بلند همتان سرمایه گذار، بعد ازافتتاح این پروژه حیاتی، لطفا به تولید نوارتست قند خون نیز توجه داشته باشید. خداوند پشت وپناهتان.
  • IR ۰۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    ما میتوانیم
  • IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    لطفا واقع بین باشید و جوگیر نشوید. این دارو چند ماه است که در دارد خانه ها وجود دارد. فرزند من از چند ماه قبل به دیابت مبتلا شده و وقتی من برای گرفتن انسولین به داروخانه رفتم، به جای انسولین لانتوس از این نوع انسولین تولید داخل به من داد. من که هیچ اطلاعی از این انسولین نداشتم، نمی دانستم که داروخانه بجای داروی مورد نظر پزشک، داروی ایرانی به من داده است. در عرض این چند ماه قند خون فرزند من همواره در حد بسیار بالا بود و در معرض شدیدترین آسیب های جسمی قرارگرفته بود چون این دارو تأتیر گذاری بسیار ضعیفی دارد. الان حدود یک هفته است که این انسولین را کنار گذاشته ایم و از نوع اصلی (لانتوس) استفاده می کنیم که تفاوت آن از لحاظ کنترل قند خون از زمین تا آسمان است.
  • MiLad IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    یا ابلفضل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس