برای غلبه بر مشکلات باید در مسیر امام گام برداریم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت باور داریم که برای پیروزی و غلبه بر مشکلات خود باید به مرام امام تکیه کنیم و در مسیر او گام برداریم.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۱۷ بهمن) به همراه جمعی از نمایندگان مجلس، با حضور در حرم مطهر حضرت امام خمینی (ره)، با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی و شهدا تجدید پیمان کرد و گفت: این توفیق نصیب همه ما شد که بار دیگر در دهه فجر در کنار مرقد حضرت امام (ره) و شهدای بزرگوار جمع شویم و شهدا را یاد کنیم. این مردانِ مردی که در هیچ زمان و مکانی از سختی‌هایی که با آنها روبرو شدند، عقب‌نشینی نکردند، به امام و راه خود باور داشتند، به مردم و کشورشان ارادت داشتند و به اسلام و انقلابشان افتخار می‌کردند.

قالیباف اظهار کرد: به روح پرفتوح امام شهدا درود می‌فرستیم؛ مردی که در زمانه‌ای که دین در غربت بود، نامی از معنویت و اسلام نبود، مسلمین در دنیا برجسته نبودند و در مظلومیت بودند، جز برای خدا کلام نگفت، جز در راه خدا گام برنداشت و باعث این تحول عظیم در این مقطع از تاریخ شد.

وی تاکید کرد: امروز ما همانند هر سال در این زمان و مکان حضور پیدا کردیم، اما این آمدن و حضور ما نمادین و نمایشی نیست، باور ما بر این است که امروز برای تجدید بیعت و عهد با امام خود اینجا گرد هم آمده‌ایم.

امام (ره) حقیقتِ همیشه زنده انقلاب است

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این بیعت از یک حقیقت مهم حکایت می‌کند و آن این است که ما ما به مسیر انقلابمان باور و ایمان داریم و همچنین باور داریم که برای پیروزی و غلبه بر مشکلات خود باید به مرام امام تکیه کنیم و در مسیر او گام برداریم.

قالیباف تصریح کرد: بر این باور هستیم که انقلاب ما و امام ما، یک برگ از تاریخ نبود؛ بلکه امام یک حقیقت همیشه زنده و انقلاب ما یک حرکت همیشه بالنده است. دلیل روشن آن این است که انقلاب اسلامی منطبق با سنت‌های الهی بوده و انقلابی انقلاب مردم‌مدار است. این سخن من، شعار نیست، بلکه یک واقعیت است.

وی با بیان اینکه در نگاهی به هریک از موفقیت‌های ۴۰ سال گذشته، حقیقت زنده بودن امام را می‌بینیم، تصریح کرد: هرجا به مبانی امام خود عمل کردیم، آنجا موفق بودیم و هر کجا تلخی، ناکامی و چالش می‌بینیم، زمانی است که از مسیر انقلاب و باورهای امام راحل فاصله گرفتیم؛ این یعنی زنده بودن حقیقت امام و بالنده بودن انقلاب اسلامی.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: این حقیقت امام است که الگوی عمل و شاخص حرکت به ما می‌دهد که ما هر وقت از الگوی عمل و شاخص حرکت فاصله گرفتیم، دچار مشکل شدیم.

قالیباف اضافه کرد: امروز در جامعه افرادی را مشاهده می‌کنیم که ناامید هستند، افرادی که یک روز همراه انقلاب بودند و امروز از گذشته خود پشیمانند، این افراد باید بدانند که از راه و مسیر امام فاصله گرفته‌اند، لذا لازم است همه ما به ویژه بنده و همه کسانی که امروز مسئولیت داریم و این مسئولیت بر دوش ما وظیفه گذاشته است، دقت کنیم که باید همیشه به حرکت‌هایی که کشور و انقلاب به آن نیازمند است، التزام داشته باشیم و باید در این مسیر بر اساس اصول و مبانی که از امام آموخته‌ایم، حرکت کنیم.

باید حق جمهوریت و عدالت را به جا بیاوریم

وی با تاکید بر اینکه در آرمان‌ها، شعارها و حرکت‌های امام (ره) مهم‌ترین موضوع، مردم، محروم و پابرهنگان هستند، بیان کرد: همانطور که امام فرمودند کسانی تا آخر پای انقلاب هستند که طعم فقر را چشیده‌اند. این انقلاب مستضعفین است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همه صحنه‌های انقلاب و در این ۴۰ سال پس از آن، مشاهده کردیم که این افراد همیشه به انقلاب و نظام وفادار هستند، لذا باید نسبت به آنها به عنوان نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی التزام داشته باشیم و در آن مسیر حرکت کنیم و لحظه‌ای مردم خود را فراموش نکنیم.

قالیباف گفت: ما اگر می‌خواهیم در کشور در مسیر انقلاب حرکت کنیم، باید در زمینه‌های مختلف در مسیر امام (ره) باشیم و به صورت متوازن حرکت کنیم؛ به این معنی که حق همه چیز را به درستی و در همه ابعاد به جا بیاوریم. ما باید حق جمهوریت، اسلامیت، استقلال، آزادی، عقلانیت و معنویت را به جا بیاوریم و در حکمرانی نیز حق عدالت را ادا کنیم. باید دقت کنیم که همه اینها در یک منظومه هستند و با هم معنی پیدا می‌کنند. این همان مکتب و راه و مسیر امام (ره) است.

وی با تاکید بر اینکه حضور در مرقد امام خمینی (ره) یک حضور شعاری نیست، گفت: این حضور از این جهت است که ما خودمان را در عمل، در حرکت، در کلام و در تصمیم خودمان را مقید به اصول و مسیر ایشان می‌دانیم.

گام دوم انقلاب، تعهدی انقلابی است

رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: باید بدانیم که همه ما با توجه به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در نامه گام دوم انقلاب که سند مسیری است و باید در آن حرکت کنیم، یک تعهد انقلابی بر عهده داریم. اگر ما در این مسیر و در این راه گام برنداریم، خدا عهد اخوت با کسی ندارد و حتماً گروه، افراد و قبیله دیگری دین خدا را جاری خواهند کرد.

قالیباف بیان کرد: جوانان و نیروهای انقلابی ما، کسانی که به سنت‌های الهی و مردم باور دارند و به دنبال یک تحول جدید و یک حکمرانی نو بوده و می خواهند فرزند زمانه خویش باشند، باید مسیر انقلاب بالنده‌ و حقیقت زنده امام راحل را در مسیری که منطبق با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی است به پیش ببرند و امروز مردم از مجلس انقلابی نیز چنین توقعی دارند.

وی گفت: در کنار مزار شهدا و امام شهدا از خداوند بزرگ می‌خواهیم به ما توفیق بندگی و اطاعت و توفیق خدمت به مردم را بدهد تا به گونه‌ای عمل کنیم که روز قیامت مدیون شهدا و امام شهدا و مردم خود نباشیم. امید است بتوانیم خدمتگزاران صادقی برای مردم و سربازان خوبی برای رهبر مظعم انقلاب باشیم و همچنین توفیق بندگی برای خداوند تبارک و تعالی را داشته باشیم.

گفتنی است، رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی پس از تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی بر سر مزار شهدای ٧٢ تن و شهیدان رجایی، بهشتی و باهنر، شهدای دولت و هفتم تیر و گلزار شهدای بهشت زهرا (س) حضور یافتند و با قرائت فاتحه و اهدای گل به مقام شامخ این شهدای والا مقام ادای احترام کردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    2 0
    باید حق جمهوریت، اسلامیت، استقلال و آزادی را به جا بیاوریم مگه به جا نیاوردید
  • IR ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 0
    یعنی چی؟
  • مصطفی IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    6 0
    قالیباف چرا از موضع منتقد به مسائل نگاه میکند
  • ب IR ۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۷
    3 0
    کی انشالله
    • IR ۱۷:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۱/۱۹
      2 0
      ان شاءالله اصله
  • JP ۰۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    3 0
    فکر کنم منظورش نگرفتم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس