کد خبر 1335871
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۵
تلاش معارضان ورشکسته سوری برای عرض اندام در دوحه

نشست دو روزه مخالفان خارج نشین دولت سوریه در دوحه قطر با عنوان «سوریه به چه سمتی می‌رود» از امروز آغاز به کار کرد.

به گزارش مشرق، گروههای معارض سوری امروز (شنبه) در دوحه پایتخت قطر حضور یافتند تا در نشست دو روزه به نام «سوریه به چه سمتی می‌رود» شرکت کنند.  

به نوشته منابع رسانه‌ای معارضان «ریاض حجاب» نخست‌وزیر اسبق سوریه و از سران معارضین مقیم در عربستان سعودی، گروههای مخالف را به این نشست دعوت کرده است، تا به قول وبگاه «عنب بلدی» (وابسته به معارضان) صرفا سخن بگویند و از هر اقدام و عملی عاجز باشند. تعدادی از شخصیت‌های مخالفان که مستقل نامیده می‌شوند نیز بدون اینکه نامشان در جایی ذکر شده باشد، در این نشست حضور یافته‌اند.

کمیته برگزاری این نشست در صفحه فیس‌بوک خود نوشته است که شرکت کنندگان قرار است به ارزیابی اوضاع فعلی سوریه و تلاش برای ایجاد سازوکاری برای «کاهش مشکلات مردم سوریه» و خروج از حالت انجماد فعلی معارضان و حرکت به سمت فعالیت و نمود بیشتر بپردازند.

اما «انس العبده» رئیس هیأت مذاکره کننده معارضان در پاسخ به سؤال خبرنگاران که این نشست چه چیز جدید و قابل لمسی با خود دارد؛ گفته است که در این کنفرانس صرفا قرار است اوضاع سوریه بررسی شود و شرکت کنندگان با یکدیگر گفت‌وگو کنند.

او در ادامه این شایعه که قرار است در نشست دوحه، تشکل سیاسی جدیدی از معارضان تشکیل شود را تکذیب کرد. شبکه‌های اجتماعی در روزهای اخیر نوشته بودند که این تشکل جدید قرار است جایگزین «ائتلاف معارضان» شود.

«زکریا ملاحفجی» تحلیلگر معارض سوری نیز در گفت‌وگو با وبگاه عنب بلدی درباره این نشست گفت که کنفرانس دوحه به دعوت «ریاض حجاب» و به ابتکار «مرکز عربی پژوهش‌های سیاسی به ریاست «عزمی بشاره» با هدف تولید فکر در سایه نبود افق روشن برای بحران سوریه برگزار می‌شود. او نیز تأکید کرد که قرار نیست اتفاقی در این نشست بیفتد یا گروه جدیدی تأسیس شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس