کد خبر 1335816
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۹
ششمین گلزن لیگ ازبکستان در استقلال

گزینه جدید باشگاه استقلال در خط هافبک یک بازیکن گلزن ازبکستانی است که البته اصلا اهل دادن پاس گل نیست.

به گزارش مشرق، ظرف ۴۸ ساعت گذشته اخباری در ارتباط با انتقال عزیزبیک آمانوف بازیکن ۲۴ ساله ازبکستانی به باشگاه استقلال در رسانه‌های ورزشی منتشر و عنوان شد که به زودی به استقلال می پیوندد.

بازیکن آکادمی لوکوموتیو

این بازیکن، فوتبال حرفه‌ای خود را از سال ۲۰۱۷ در باشگاه لوکوموتیو ازبکستان آغاز کرد. پیش از آن نیز در تیم‌های رده پایه باشگاه لوکوموتیو مشغول فوتبال بود. او از ابتدا در پست وینگر بازی کرده ولی در سالهای ابتدایی کم گل می زد.

طاقت دوری از لوکوموتیو را ندارد

آمانوف پس از سه فصل بازی در تیم لوکوموتیو در سال های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ به باشگاه نورافشان ازبکستان منتقل شد اما بعد از نیم فصل بازی برای این تیم بار دیگر به باشگاه لوکوموتیو برگشت تا مشخص کند تاب دوری از باشگاه محبوبش را ندارد.

شروع ضعیف در سنین کم

آمانوف در سه فصل ابتدایی حضورش در باشگاه لوکوموتیو که از ۲۰ سالگی در تیم بزرگسالان لوکوموتیو به میدان رفت، از نظر گلزنی عملکرد ضعیفی داشت و تنها توانست در مجموع سه فصل در لیگ برتر ازبکستان سه بار (سالی یک گل زده) برای این تیم گلزنی کند و میانگین هر سال یک گل را از خود برجای بگذارد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات توافق استقلال با بازیکن ازبک

تحول غیرمنتظره

آمانوف در نیم فصل لیگ برتر ۲۰۲۰ که به تیم لوکوموتیو برگشت به رغم حضور در ۱۳ بازی از مجموع ۱۴ هفته دور برگشت (رقابت های لیگ ۱۴ تیمی ازبکستان) تنها یک گل برای لوکوموتیو به ثمر رساند ولی میخاییل سکوییرا پرتغالی سرمربی تیم لوکوموتیو در فصل ۲۰۲۱ فوتبال ازبکستان با اعتماد به این بازیکن ۲۴ ساله او را متحول کرد. آمانوف در لیگ تازه به پایان رسیده ازبکستان توانست در ۲۶ بازی این فصل به مدت ۱۵۶۰ دقیقه در ترکیب لوکوموتیو به میدان برود و هشت گل برای این تیم به ثمر برساند.

یک پنجم گلهای تیمش را زد

تیم لوکوموتیو در فصل ۲۰۲۱، ۳۷ گل زده داشت که نزدیک به یک پنجم گل‌های این تیم را آمانوف به ثمر رساند. ضمن اینکه چهار گل از ۸ گل آمانوف امتیازآور بود. نکته دیگر اینکه او اصلا اهل دادن پاس گل نیست و به عنوان یک بازیکن جاه طلب فقط خودش درون ۱۸ قدم اقدام به زدن ضربه به سمت دروازه می کند.

ششمین گلزن لیگ ازبکستان در استقلال

ششمین گلزن لیگ ازبکستان

عزیزبیک همچنین در جدول گلزنان لیگ ۲۰۲۱ باشگاه های ازبکستان همراه با "میراخمادوف" مهاجم تیم بنیادکار ازبکستان، با ۸ گل زده در رده شم این جدول قرار گرفت.

کمتر فیکس می شود

نکته قابل توجه درباره این هافبک ازبکستانی این است که در مجموع ۲۶ بازی که برای لوکوموتیو انجام داد تنها در سه بازی ۹۰ دقیقه‌ در ترکیب تیمش به میدان رفت و در سایر دیدارها یا از بیرون به ترکیب اضافه شده و یا در اواسط مسابقه زمین بازی را ترک کرده است. آمانوف در ۱۶ بازی در ترکیب اصلی حضور داشته، در ۱۲ دیدار از روی نیمکت به زمین مسابقه رفته و در ۱۱ دیدار تعویض شده است.

کم کارت می گیرد

این مهاجم ۱۷۴ سانتی متری، ۷۰ کیلوگرم وزن دارد و بازیکنی چابک و سرعتی محسوب می شود البته چندان خشن هم به شمار نمی رود چرا که در طول ۲۶ هفته حضور در ترکیب لوکوموتیو تنها سه بار کارت زرد گرفته و هرگز محرومیت و اخراجی در کارنامه فصل ۲۰۲۱ او ثبت نشده است.

به زودی به استقلال می پیوندد

طبق اعلام مسئولان باشگاه استقلال قرار است مراحل پایانی انتقال این بازیکن تا پیش از دیدار استقلال مقابل پیکان انجام شود تا در صورت امکان، فرهاد مجیدی بتواند در بازی روز سه شنبه (جام حذفی - ۱۹ بهمن) مقابل پیکان از این مهاجم در ترکیب تیمش استفاده کند.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس