مقام روسی: آمریکا جنگ اطلاعاتی به راه انداخته است

سفیر مسکو در واشنگتن اتهام آمریکا را مبنی بر اینکه روسیه در حال تهیه مستندات برای توجیه حمله ادعایی به اوکراین است، بی پایه خواند و آنرا بخشی از جنگ اطلاعاتی آمریکا برضد مسکو قلمداد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «آناتولی آنتونوف» سفیر روسیه در ایالات متحده گفت که آمریکا کارزار جنگ اطلاعاتی با اتهام به اصطلاح قصد روسیه در تجاوز به اوکراین به راه انداخته است.

بیشتر بخوانید:

روسیه دو راه بیشتر ندارد: دیپلماسی یا تقابل

آنتونوف در همین باره و در پاسخ به سوالی درباره ادعاهایی مبنی بر اینکه مسکو در حال تهیه یک فیلم تبلیغاتی از یک عملیات با پرچمی دروغین برای به اصطلاح توجیه حمله به اوکراین است، گفت: این دروغ بخشی از جنگ اطلاعاتی برضد روسیه است.

وی ادامه داد: واشنگتن چندین ماه است که تمام جهان را با اظهاراتی مبنی بر اینکه اوکراین قربانی «تجاوز روسیه» می‌شود، تحریک کرده است. با این حال، این مسئله اشتباه بود زیرا که حمله‌ای در کار نبود.

سفیر روسیه تاکید کرد که کشورش تصمیمی برای حمله به هیچ کشوری ندارد و مسکو نیازمند روابط حسنه با مردم اوکراین است.

پیشتر نیز «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه گفته بود اینکه غرب ادعا می‌کند روسیه قصد حمله به اوکراین را دارد یک توهم است.

وی افزوده بود: ادعای جدید غربی‌ها درباره تلاش مسکو برای تدوین اسناد جعلی جهت به‌دست آوردن بهانه برای حمله به اوکراین «بی‌معنی» است.

تنش‌ها درباره اوکراین بین غربی‌ها و روسیه در هفته‌های اخیر تشدید شده است و آمریکا و ناتو، مسکو را در مورد تجمع ادعایی نظامیانش در نزدیکی مرز اوکراین به آماده شدن برای حمله به این کشور متهم کرده اند. ایالات متحده، انگلیس، کانادا و کشورهای حوزه بالتیک چندین محموله تسلیحاتی شامل اسلحه، مهمات و سلاح‌های ضد تانک به اوکراین ارسال کرده اند.

مسکو همزمان با رد این اتهامات گفته است که این حق را برای خود محفوظ می‌دارد که هر طور که صلاح می‌داند، نیروهایش را در خاک خود جا به جا کند. روسیه همچنین گفته است که طرح ناتو برای گسترش بیشتر به سمت شرق و مسئله عضویت اوکراین در این ائتلاف از خطوط قرمزش محسوب می‌شود و چنین اقدامی تهدیدی برای امنیت ملی این کشور است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس