کد خبر 1335587
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۹
مجمع روحانیون مبارز؛ طمع به وقت فتنه، عافیت‌طلبی به وقت پاسخ‌‌گویی

بیانیه طلبکارانه «مجمع روحانیون» و «مجمع محققین» در حالی صادر شد که آنها در طول ۸ سال گذشته، حامی ناکارآمدی‌های دولت روحانی بودند و باید نام آنها را «مجمع حامیان روحانی» نامید.

به گزارش مشرق، «روزنامه کیهان» در بخش اخبار ویژه خود نوشت:

این تحلیل را روزنامه فرهیختگان منتشر کرد و افزود: این جریان با کوشش‌های عجولانه، شلخته و بی‌تمرکز خود، ایفاگر نقشی کتمان‌ناپذیر در «به ابتذال‌کشیده‌شدن هرگونه کنشگری در سپهر سیاسی ایران» هستند. افرادی که اتفاقا کوچک‌ترین قرابتی با طرز فکر، اولویت‌ و دغدغه‌های مردم کوچه ‌و بازار نداشته و ندارند.

بیشتر بخوانید:

آقایان، این کوچه هم بن‌بست است!

این جریان در سال ۹۲ که مشکلات اقتصادی کشور بعد از تنگ‌تر شدن حلقه تحریم‌ها به اوج خود رسیده بود، چهره‌ای را به‌عنوان نماینده نهایی معرفی کرد که خود را حقوقدان و فهم‌کننده «زبان دنیا» می‌دانست.

یکی از بدیهی‌ترین مزیت‌های آلترناتیو، آن است که مرزگذاری مشخصی با مسببان وضعیت نامناسب موجود داشته باشد. اصلی بدیهی که این روزها شاهد فهم‌نشدن آن از سوی برخی افراد و جریانات هستیم.

بدیهیاتی که فهم نشدن آن ممکن است منجر به خطاهای ادراکی بزرگی برای مدعیان سیاست‌ورزی شود. مثال واضح فهم غلط از اصل بدیهی وجوب مرزگذاری، کوشش حامیان و یا کارگزاران دولت روحانی با آن کارنامه عجیب در عرصه حکمرانی، برای مطرح کردن خود به‌عنوان آلترناتیو دولت سیزدهم است.

جریاناتی مثل مجمع روحانیون مبارز و مجمعی که خود را محققین و مدرسین حوزه علمیه قم نامگذاری کرده‌اند و در کمتر از ۶ ماه از زمان تحویل دولت دوازدهم روی اختلال در حافظه جمعی ایرانیان حساب باز کرده‌اند؛ درصورتی که به اذعان اکثر پایش‌های صورت گرفته در سطح جامعه، آسیب‌های ناشی از هشت سال مدیریت بی‌برنامه و ناکارآمد دولت متبوعشان همچنان از جدی‌ترین عوامل ضربه دیدن اعتماد عمومی به نهاد دولت و ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت محسوب می‌شود.

نکته دیگر آنکه اگر جریان‌های جایگزین یا همان آلترناتیوها در سال‌های گذشته، در ماه‌های پایانی دولت‌ها خود را در معرض دید عمومی قرار می‌دادند، جریانات فعلی که تلاش می‌کنند به‌عنوان آلترناتیوی برای دولت سیزدهم «کمی جدی گرفته شوند»، کنشگری‌هایی شلخته و بی‌تمرکز، آن هم در مقطعی که هنوز ۶ ماه از آغاز به‌کار دولت جدید نگذشته است، داشته‌اند تا شاید شاهد اقبال بخش‌هایی از جامعه باشند.

خطای محاسباتی این افراد و جریانات در انتخاب زمان شروع کنشگری‌های نسبتا سیاسی خود در مقابل دولت مستقر، نه‌تنها از سوی مردم جدی گرفته نمی‌شود، بلکه در نهایت، موجب دستمایه شوخی و مورد استهزا قرار گرفتن این جریانات از سوی مردم خواهد بود.

لازم است به ساکتان روزهای سیاه دهه ۹۰ و کنشگران سیاسی این روزها توصیه کرد با عجله خود، برای دیده‌شدن مبارزه کنند تا درنهایت کوشش‌های عجولانه و شلخته‌شان، موجب وهن کنشگری‌های سیاسی نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    2 12
    درود بر آیت الله دکتر حسن روحانی ، تاریخ در مورد تو و خدمات مهمی که به کشور کردی و جواب ناجوانمردیها را به خدا واگذار کردی، قضاوت خواهد کرد. بسیاری از امور فعلی را نهالش را تو کاشتی تا جماعتی ... محصولش را درو کنند.
    • IR ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      2 1
      دولت روحانی رکورددار تورم در 75 سال اخیر بود و فقر و محرومیت را در کشور توسعه داد و هیچ اقدام مثبتی انجام نداد.
    • IR ۱۴:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      1 0
      محصول !!!! آره سیب و گلابی های کرموی برجام !! واقعا جدی میگی یا داری شوخی میکنی!!شاید هم خود حسن فریدون هستی یا حسینشون!!!
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    2 0
    اینها را به زباله دان تاریخ پرت کنید
  • خوشتندار IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    4 0
    خداوند انشاءالله ج.ا.ا را پایدار نماید که این طبقه بیسواد و پرتوقع را از کنج عزلت به این نان و نوا رساند و گرنه حداقل اینکه معلوم نبود این سه برادر انصاری الان کجا و چه میکردند، در صسورتیکه امروز ، از گم نامی به زندگی لاکچری و خود بزرگ بینی رسیده اند . البته خدامیداند که این قوم در این سالهاچه بسر مردم آورده اند .؟؟؟؟؟!!!!!!!!
  • مجید IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 4
    یک بیانیه واینهمه دلواپسی انحصار طلبی جواب نمیدهد
    • IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      0 0
      اصلاح طلبان بانیان وضع موجود هستن و فقط باید سکوت کنند.
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
      0 0
      منفور و مشمئزکننده بهترین صفتی است که میشه بهشون اتلاق کرد!!
  • شاهد IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    این به اصطلاح روحانیونی که خودشونو مجمع روحانیون و یا هر چیز دیگه می نامند تا بحال در تصمیمات و برنامه هاییکه داشتند و دارند خدا رو آموزه های پیامبر و ائمه رو در نظر گرفتند.
  • IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    مجمع ی مشت ا......
  • محمد IR ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    از قدیم گفتن سنگ سر جای خودش سنگینتر است پس سر جای خودت بمان شما تلاش خود را کردید همیشه تاریخ بهترین قضاوت کننده بوده و خواهد بود. ای کلید ساز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس