خرید نمایه خرید کالا نمایه کالای اساسی

معاون قضائی دادستان گفت: تولید کنندگان نباید تصور کنند اگر رقیبی وجود ندارد می‌توانند قیمت کالاهای خود را افزایش دهند.

به گزارش مشرق، سعید عمرانی، درباره گرانی لوازم خانگی و پیگیری‌های قوه قضائیه درباره چرایی این امر اظهار کرد: چند ماه پیش با تجمعی در یکی از ساختمان‌های قوه قضائیه پیرامون گرانی لوازم خانگی مواجه شدیم و حسب دستور رئیس دستگاه قضا بنده به این موضوع ورود پیدا کردم.

بیشتر بخوانید:

تشریح هدف از درج قیمت مصرف کننده بر روی کالا

معاون قضائی دادستان کل کشور با بیان اینکه پیگیری‌های صورت گرفته منجر به صدور نامه‌ای به وزیر صمت شد، گفت: نامه‌ای مبنی بر تشخیص، کنترل و کاهش قیمت لوازم خانگی به وزیر صمت نوشته شد؛ در این نامه تذکر داده‌ایم فضای حمایت از تولید و نبود رقیب خارجی نباید مورد سو استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین جلسه‌ای را دو هفته پیش با وزیر صمت و معاونان وی درباره قیمت کالاها برگزار کردیم و طرح تحولی از سوی آنها ارائه شد و از دستگاه قضا نیز کمک خواستند؛ به زودی جلسه‌ای با داستان‌های سراسر کشور و وزیر صمت برگزار می‌کنیم تا نظارت‌های لازم ابلاغ شوند.

عمرانی با بیان اینکه حمایت دستگاه قضا از تولیدکنندگان به معنای این نیست که آنها بتوانند هر اقدامی را انجام دهند گفت: دستگاه قضا از ماه‌ها پیش به موضوع گرانی لوازم خانگی ورود داشته است اما این حمایت به معنای این نیست که تولید کنندگان فکر کنند بدون رقیب می‌توانند کالاها را به هر قیمتی عرضه کنند آنها نباید تصور کنند اگر رقیبی وجود ندارد می‌توانند قیمت کالاهای خود را افزایش دهند زیرا اجازه نمی‌دهیم این اقدام عاملی برای رسیدن سود به دیگران و اذیت شدن مردم باشد.

معاون قضائی دادستان کل کشور تصریح کرد: هر نوع گران فروشی بیش از هزینه تمام شده و سود متعارف، با جرایم سنگین و برخوردهای نظارتی همراه خواهد بود و فرمان مقام معظم رهبری نصب العین است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    2 0
    اونا فکر نمی‌کنن. میفروشن. شما فکر کنید
  • آبتین کلانتری IR ۰۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    1 0
    آقای معاون سالیان زیادی است که تولیدکنندگان و دلالان،فکر نمی کنند،کالا را با هر قیمتی می توانند بفروشند. بلکه مطمئن هستند و به هر قیمتی دوست دارند می فروشند، ساعت خواب اخوی.
  • IR ۰۴:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    تولیدکنندگان فکر نکنند می توانند کالاها را با هر قیمتی بفروشند/// فعلا که اینجوریه. الان قیمت 1 کیلو لوبیا چیتی از قیمت 2 کیلو مرغ بیشتره !!
  • CA ۰۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    اتفاقا همین فکر را میکنند
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    فکر نکنند یقین داشته باشند.
  • IR ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    مملکت از دست خودی ضربه میخوره تولید کننده خودمون به مردم رحم نمیکنه
  • حمید IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۶
    0 0
    اگر سیستم مالیاتی قوی وجود نداشته باشد در کشور هر کسی هر کاری بخواهد می تواند انجام دهد. باید جلوی هرج و مرج در اقتصاد کشور گرفته شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس