کد خبر 1335361
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
ماهواره اماراتی-بحرینی «نور-۱» در مدار قرار گرفت

ماهواره اماراتی-بحرینی «نور-۱» از طریق ایستگاه فضایی بین‌المللی با موفقیت در مدار قرار گرفت.

به گزارش مشرق،  روز گذشته ماهواره اماراتی-بحرینی «نور-۱» با همکاری آژانس اکتشافات هوافضای کشور ژاپن، از طریق ایستگاه فضایی بین‌المللی پرتاب شد.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی دولت امارات (وام)، این ماهواره حاصل تلاش مشترک آژانس هوافضای امارات، سازمان ملی علوم فضایی بحرین، دانشگاه علم و تکنولوژی «خلیفه» و دانشگاه نیویورک ابوظبی بوده است.

آژانس اکتشافات هوافضای کشور ژاپن بعد از انتشار جزئیات مربوط به این ماهواره از طریق پخش زنده در شبکه‌های اجتماعی، فرآیند پرتاب آن را از طریق از مرکز «تسوکوبا» هماهنگ کرده بود.

براساس ادعای خبرگزاری وام، ماهواره «نور-۱» اولین ماموریت مهم علمی را در منطقه برای رصد و تحقیق درباه اشعه «گاما» در زمین [که منشأ آن الکتریسیته و رعدوبرق است] انجام خواهد داد.

اطلاعات جمع‌آوری‌شده توسط این ماهواره نیز، با هدف به کارگیری در علوم هوافضا و در جهت حمایت از توسعه اقتصادی پایدار استفاده خواهند شد؛ سطح به کارگیری این اطلاعات جهانی خواهد بود تا بتواند به تحلیل‌های علمی کمک کرده و همکاری‌ها را در مراکز تحقیقاتی جهان گسترش دهد.

«عارف سلطان الحمادی» معاون اجرایی دانشگاه خلیفه در این باره گفت: «پرتاب ماهواره نور-۱ در مدار آن هم از طریق ایستگاه فضایی بین‌المللی، سطح همکاری‌های عمیق ما با شرکا را نشان می‌دهد؛ همان‌طور که این امر، بازتابی از توسعه مهارت‌های فنی دانشجویان اماراتی زیرنظر کارشناسان راهنمای این پروژه نیز می‌باشد».

پیش از این نیز امارات متحده عربی در سال گذشته، ماهواره فضایی خود با نام «امید» را برای اولین ماموریت بین سیاره‌ای جهان عرب به مدار پرتاب کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • IR ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 1
    خخخخ گاوهای شیرده رو باز دوشیدن
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    2 0
    ثروت علمک میاره اما علم نه. تحقیر خودشون رو با ماهواره عاریه ای کامل کردند
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    جونم براتون بگه ، ما کشورهای حاشیه خلیج فارس، تو خونمون تلوزیون ژاپنی داریم، زیر پامون شاسی بلند ژاپنی و بالا سرمون هم جدیدا یه چیزی که بهش میگن ماهواره و برای ما فقط قدری اسباب پز دادن می کنه قرار دادیم.
  • حاجی IR ۱۴:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    1 0
    زنده باد پول وثروت که چها میکنه
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
      1 0
      بعضی ها پول خوب بدی ناموسشون رو هم میفروشن، نظرت چیه؟؟!!
  • IR ۱۵:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    4 0
    اون وقت یک عده خائن وطنفروش که معروفندبه سرمایه های اطلاعاتی اسرائیل وآمریکادرایران،دقیقا به بهانه برجام بی فرجام،به مدت ۱۰سال تحقیقات فضایی وارسال ماهواره به فضاراممنوع کرده بودند
  • IR ۲۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۸
    0 0
    مثل چند سال قبل که اماراتی ها فضا رو فتح کردن.ههههه.حالا بگید از کدوم کشور پرتاب شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس