کد خبر 1335293
تاریخ انتشار: ۱۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
دومین دور مذاکرات ترکیه و ارمنستان در وین

دومین دور مذاکرات عادی‌سازی روابط بین ترکیه و ارمنستان در ماه جاری میلادی در وین برگزار خواهد شد.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه ترکیه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که دومین دور مذاکرات عادی‌سازی روابط بین نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان روز ۲۴ فوریه ماه جاری در وین، پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

در بیانیه مذکور آمده است: مذاکرات بعدی بین سردار کیلیچ و روبین روبینیان، نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان در ۲۴ فوریه ماه جاری در وین، پایتخت اتریش برگزار خواهد شد.

اواخر دی ماه بود که سردار کلیچ و روبن روبینیان نمایندگان ویژه ترکیه و ارمنستان برای عادی سازی روابط، در مسکو  با یکدیگر دیدار و گفتگو کردند.

به گفته وزارت خارجه ترکیه این دیدار در فضایی مثبت و سازنده برگزار شد و طرفین درباره روند عادی سازی، تبادل نظر کردند.  طرفین توافق کردند که هدف مذاکرات که عادی سازی روابط است، بدون پیش شرط دنبال شود.  

این دیدار، بعد از ۱۲ سال از آخرین مذاکرات دو طرف برای عادی سازی روابط انجام گرفت، که به نتیجه نرسیده بود اما با جنگ سال گذشته قره باغ و موفقیت جمهوری آذربایجان در بازپس گیری اراضی خود، یکی از عوامل اصلی اختلاف بین دو کشور از بین رفته است.

سردار کلیچ، سفیر سابق ترکیه در واشنگتن به عنوان نماینده این کشور در مسکو بود. همچنین از سوی ارمنستان نیز روبن روبینیان معاون رئیس پارلمان این کشور در مذاکرات شرکت کرد.

در همین راستا نیز روز چهارشنبه اولین پرواز هواپیمایی ارمنستان در استانبول به زمین نشست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • US ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    5 11
    مقصر این قضیه، سیاست افتضاح ما در قبال قفقاز است، ایروان سر از سیاست ابلهانه، عجیب، و منفعلانه ما در نمیاره! بادکوبه هرکاری برای از پشت خنجر زدن به ایران انجام داده، ولی هنوز مسئولین ما "برادر برادر" خطاب کردن اران از دهانشان نمی افته. با احترام، امیدوارم عزیزان سیاستمدار دست ازین حماقت بردارن.
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۵
    0 6
    هواپیماهای ترکیه از کنار پایگاه اینجرلیک عبور میکنند بوق نزنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس