المیادین: سازمان اطلاعات عراق در ترور سرکرده داعش نقش داشت

منابع امنیتی عراقی از مشارکت سازمان اطلاعات این کشور در ترور سرکرده داعش در سوریه خبر دادند.

به گزارش مشرق، منابع عراقی امروز (پنج شنبه) به شبکه المیادین گفتند که سازمان اطلاعات این کشور در عملیات ترور «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش در سوریه، مشارکت کرده است.

خبرنگار المیادین همچنین گزارش داد که جنازه کشته شدگان برای بررسی دی ان ای آن‌ها به داخل خاک عراق انتقال داده شده‌اند.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا امروز (پنجشنبه) مدعی کشته‌شدن «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید داعش در سوریه شد. بایدن طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «شب گذشته به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا در شمال غرب سوریه با موفقیت عملیات ضد تروریستی را برای محافظت از مردم آمریکا و متحدان ما و تبدیل جهان به مکانی امن‌تر انجام دادند».

شب گذشته منابع رسانه‌ای از عملیات هلی‌برن نیروهای ائتلاف آمریکایی در حومه شمالی  ادلب (شمال غرب سوریه) و کشته شدن دست‌کم ده نفر از جمله یک زن و چند کودک خبر دادند.

شبکه «الجزیره» نیز گزارش داد که بالگردهای ائتلاف آمریکایی، شب گذشته بر فراز مناطق أطمة ودیر بلوط در حومه شمالی ادلب پرواز کردند و در حومه شهرک «أطمة» یک عملیات هلی‌برن انجام دادند که در آن ده نفر از جمله هفت کودک کشته شدند.

خبرنگار «العربی الجدید» نیز با تایید عملیات هلی‌برن نیروهای آمریکایی در شمال استان ادلب به نقل از منابع محلی و شاهدان عینی نوشت: طی هلی‌برن نیروهای ائتلاف بین‌المللی علیه یک ساختمان مسکونی دو طبقه در نزدیکی گذرگاه دیربلوط، نُه نفر از جمله سه کودک و زن کشته شدند.

بر اساس این گزارش، این عملیات سه ساعت طول کشید و پس از پایان، بالگردهای ائتلاف وارد اراضی ترکیه شدند و پهپادهای ائتلاف بین‌المللی پس از عقب‌نشینی بالگردها، محل عملیات صورت گرفته را هدف قرار دادند.

پیش از این، پایگاه خبری شبکه «اورینت» -نزدیک به معارضان- به نقل از منابع میدانی احتمال داده بود که «عبدالله قرداش» معروف به «ابو ابراهیم القرشی» سرکرده جدید سازمان تروریستی داعش در حمله بامدادی آمریکا کشته شده باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس