برای مقابله با تهدیدهای غرب؛ روسیه در بلاروس اس-۴۰۰ مستقر کرد

همزمان با تشدید تنش ها بین غرب و ناتو با روسیه و تهدیدهای کشورهای عضو ناتو به این کشور و بلاروس متحد اصلی مسکو، وزارت دفاع روسیه از استقرار مجموعه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ در بلاروس خبر داد.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع روسیه روز پنجشنبه اعلام کرد: مجموعه های پدافند موشکی اس-۴۰۰ روسیه در راستای آماده باش رزمی نیروهای این کشور در بلاروس مستقر شد.

این تسلیحات از مناطق شرقی روسیه و با پیمودن نزدیک به ۱۰ هزار کیلومتر به بلاروس منتقل شده اند و قرار است در پایگاهی نظامی در استان برست در غرب بلاروس مستقر شود.

مرحله نخست آزمایش رزمی نیروهای روسیه و بلاروس تا روز ۹ ماه فوریه جاری ادامه خواهد داشت و در مرحله دوم که از روز ۱۰ فوریه تا ۲۰ همین مااه ادامه خواهد داشت، نیروهای دو کشور در رزمایش مشترک شرکت می کنند.

اس ۴۰۰ یک سامانه دفاعی با فناوری برش هوایی است که می‌تواند موشک‌های بالستیک، جت‌ها و پهپادهای دشمن را در فاصله‌ای در حدود ۶۰۰ کیلومتر و در ارتفاع بین ۱۰ متر تا ۲۷ کیلومتر و با سرعت ۴ هزار و ۸۰۰ متر در ثانیه هدف قرار دهد و با ۷۲ موشک زمین به هوا قادر به منهدم کردن ۳۶ هدف به طور همزمان است.  

روسیه یک هفته پیش نیز برای تقویت بلاروس کشور متحد خود، مجموعه های موشکی پدافند هوایی پانتسیر-اس در این کشور مستقر کرد.

یک مقام وزارت دفاع روسیه در این رابطه به خبرنگاران گفت:مجموعه های پانتسیر-اس برای یک لشکر موشکی با قطار از حوزه نظامی شرق روسیه به بلاروس حمل شد.

یک لشکر موشکی مجهز به ۱۲ مجموعه موشکی پانتسیر-اس است و هر یک از این مجموعه ها به ۱۲ موشک مجهز می شود.  

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه نیز پیشتر  اعلام کرده بود که روسیه تعدادی از جنگنده های سوخو-۳۵ را از مناطق شرقی این کشور به بلاروس منتقل و در چند پایگاه هوایی این کشور مستقر کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس