خانه شیشه‌ای امنیت امارات در تیررس موشک‎ها و پهپادهای یمن

امارات به خوبی متوجه مخاطرات ادامه حضور در جنگ یمن شده است.

به گزارش مشرق، سه عملیات موشکی و پهپادی تلافی جویانه یمن علیه امارات به عنوان عضو کلیدی ائتلاف سعودی، آسیب پذیری این کشور را آشکار و نگرانی‌ها در مورد امنیت سرمایه گذاری در امارات را تشدید کرد.

به گزارش «تی آر تی و اینترسپت»، رشته عملیات اخیر یمن علیه «ابوظبی»، پایتخت امارات در ۷۵۰ مایلی میدان نبرد، نشان داد که «مرکز بین المللی تجارت خاورمیانه» در برابر تهدیدهای امنیتی آسیب پذیر است و تصویر آرامش امارات را متزلزل کرد.

عملیات موشکی و پهپادی یمن علیه امارات ناشی از نقش متخاصمانه امارات به هدایت «محمد بن زاید»، ولیعهد این کشور در جنگ یمن است.

امارات که در چند دهه اخیر تلاش کرده تا تصویری امن از خود در منطقه بی ثبات ارائه دهد که بر یک سیستم اقتصادی و سیاسی درخشان مدیون کارگران و متخصصان عمدتا خارجی استوار است، در این هفته با ترکیدن این حباب مواجه شد.

آن چه اهمیت دارد این که، حباب ثروت و رشد امارات توسط کشوری رقم خورد که فقیرترین کشور خاورمیانه است و امارات هفت سال گذشته را به جنگ علیه آن مشغول بود.

واکنش امارات به نخستین عملیات موشکی یمن علیه خاکش، به عقب نشینی یمنی‌ها منجر نشد و آن‌ها در حمله دوم، یک پایگاه نظامی خارج از «ابوظبی» و محل استقرار نظامیان آمریکایی را هدف قرار دادند.

فرسایش تدریجی حباب امنیتی امارات را باید تا حد زیادی به تصمیم‌های اتخاذ شده از سوی ولیعهد این کشور مرتبط دانست که مسیر تهاجمی جدیدی برای سیاست خارجی امارات ترسیم کرد.

ایفای نقش فعال در ائتلاف سعودی در جنگ علیه فقیرترین کشور خاورمیانه، مداخله در جنگ لیبی، ... از جمله تصمیم‌های مذکور هستند.

رشته عملیات یمن علیه امارات در واقع علاوه بر این که آسیب پذیری امارات را آشکار کرد، نشان داد که جنگ پر هزینه کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس علیه یمن، برای آن‌ها هزینه سنگینی دارد؛ در واقع، این عملیات‌ها محدودیت‌های جاه طلبی‌های بلندپروازانه امارات را به خوبی نمایان کرد.

اماراتی‌ها تا زمانی که کشورشان مستقیم یا غیرمستقیم درگیر جنگ یمن باشد، باید با تهدیدهای دائمی علیه سرزمینشان زندگی کنند؛ آن‌ها اکنون به خوبی می‌دانند که این تهدیدها جدی هستند و یمن توانایی حمله به قلب امارات را دارد.

آسیب روانی عملیات پهپادی و موشکی یمن علیه امارات نیز باید در نظر داشت؛ حفظ ادراک صلح، ثبات و امنیت کامل برای حفظ شهرت امارات به عنوان یک مقصد گردشگری امن، مرکزی برای تجارت و تجارت بین‌المللی و کشوری با فضای سرمایه‌گذاری خارجی خوب، برای «ابوظبی» بسیار حیاتی است.

این نیاز در کنار ناتوانی امارات در دفاع از خود در برابر عملیات موشکی، هراس از مقابله یمن با هرگونه واکنش امارات و نداشتن عمق استراتژیک به دلیل جغرافیای محدود باید حکام این کشور را به فکر وادارد.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    21 0
    لعنت به ذات پلیدوهابیون وسلفی های خبیث ک ساخته شدن برای نوکری غرب ویهودیان وباجنایت وخباثت نوکریشون را ثابت میکنن..انشالله شیرمردان یمنی فقط باچندتاموشک خوشمل دیگه شاخ این گاوهای شیرده رامیشکنه ک تاسالهای سال ابرویی وامنیتی مثل الان برای کفتاران ال وهاب وامارت نمونه. کشوری ک با5تاموشک شیون میگیره ودست به دامن همه میشه ک کمک کنیدحمله نشه بهمون غلط میکنه بانیروهای سرامدوقویی همچون دلیرمردان یمنی درمیافتن.
  • IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    0 0
    انصارالله بايد برگستردگی حملات یگان موشکی وپهپادی خود بيفزايد وشریان های حیاتی امارات فسقلی درهم بکوبد تا این مزدوران صهیونیست حساب کار بیاید دسشون
  • IR ۱۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
    1 0
    اماراتی ها احمق تر از این حرف ها هستن. انگلیس ها این شترچرونای عربستان را در ساحل جنوبی ایران مستقر کردن. این شترچرونا باید خاک ایران را ترک کنن و به صحراهای عربستان برگردن. یا با پس گردنی برشون می گردونیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس