کاخ‌سفید تا روز سقوط کابل برنامه‌ای برای تخلیه از افغانستان نداشت

اسناد فاش شده نشان می دهند که دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تا روز سقوط کابل برنامه‌ای برای تخلیه از افغانستان نداشت.

به گزارش مشرق، یادداشت‌های فاش شده از نشستی در کاخ سفید که یک روز قبل از سقوط کابل پایتخت افغانستان به دست طالبان در ۱۵ اگوست سال گذشته میلادی برگزار شد، عدم آمادگی دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا برای خروج از افغانستان را آشکار کرد.

تارنمای «آکسیوس» به سندی دست یافته است که حاوی یادداشت‌ های جلسه‌ ای است که در تاریخ ۱۴ آگوست سال ۲۰۲۱ بین ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۵:۰۰ به وقت آمریکا با اعضای کابینه و مدیران ارشد نهادهای امنیتی در کاخ سفید برگزار شد.

بر اساس این سند، واشنگتن هیچ برنامه‌ای برای تخلیه اتباع آمریکایی افغان تبار، افغان‌ های شاغل در ایالات متحده و افغان‌ هایی که با ارتش واشنگتن همکاری می‌ کردند نداشته بود.

همچنین در سند فاش شده از سوی آکسیوس آمده است که تا آن زمان با افرادی که با ایالات متحده همکاری می کردند تماسی گرفته نشده و این افراد تا آن موقع حتی شناسایی هم نشده بودند.

این سند نشان می دهد که دولت بایدن تا ساعاتی پیش از سقوط کابل، هیچ برنامه‌ای برای تخلیه از افغانستان نداشته است.

در قسمت‌ های خوانای این سند که بیشتر آن با ماژیک پوشانده شده از وزارت خارجه آمریکا خواسته شده تا مذاکراتی با کانادا و کشورهای اروپایی عضو ناتو برای انتقال موقت مهاجران را آغاز کنند.

علاوه بر این، در سند مذکور از پنتاگون خواسته شده تا روزانه ۵ هزار نفر را تخلیه کند.

در حالیکه دولت بایدن ادعا کرده بود تخلیه افغانستان یک «تخلیه بی سابقه در تاریخ» بوده است، این سند هرج و مرج زمان تخلیه برنامه‌ ریزی نشده از افغانستان را آشکار می کند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • NL ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 1
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
  • نیما IR ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    7 0
    بله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس