کد خبر 1334759
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۴
طالبان قانون سابق رسانه‌های افغانستان را پذیرفت

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان اعلام کرد که قانون سابق رسانه‌های افغانستان «نقصی» ندارد و مشکل اجرایی ندارد.

به گزارش مشرق، «ذبیح‌الله مجاهد» معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سخنگوی طالبان در نشست کمیته مصونیت خبرنگاران افغان گفت که قانون رسانه‌های افغانستان که در دولت گذشته تدوین شده بود مورد مطالعه قرار گرفته و «هیچ نقصی» ندارد.

وی با اظهار اینکه این قانون همچنان اجرایی خواهد بود، از رسانه‌ها خواست تا در فعالیت خود منافع ملی، ارزش‌های اسلامی و وحدت ملی را در نظر بگیرند.

مجاهد همچنین از تصمیم طالبان برای احیای مجدد کمیسیون تخطی رسانه‌ها خبر داد تا از طریق جلو «سوء تفاهم‌ها» گرفته شده و در صورت ایجاد هرگونه مشکلی، از طریق این کمیسیون برای حل آن اقدام شود.

معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ همچنین تاکید کرد: امارت اسلامی از هر انتقاد سالم رسانه‌ها حمایت می‌کند، اما رسانه‌ها باید از شایعه پراکنی خودداری کنند.

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان دو هفته پیش نیز دستورالعمل جدیدی را برای رسانه‌های تصویری اعلام کرده بود که بر اساس آن رسانه‌ها نباید خلاف اصول شرعی و ارزش‌های افغانستان برنامه پخش کنند.

در این دستورالعمل آمده بود، پخش فیلم‌های داخلی و خارجی که در آن «فرهنگ و آداب و رسوم بیگانگان» بازتاب یافته و سبب «بد اخلاقی» در جامعه می‌شود نیز ممنوع است.

در بخش دیگر این دستورالعمل  آمده است برنامه‌های «طنز و تفریحی» تلویزیون‌ها نباید به گونه‌ای تهیه شود که در آن به کسی «تحقیر و اهانت» شود. همچنین پخش سریال‌هایی که در آن به «شعائر دینی یا کرامت انسان» اهانت شده باشد نیز پذیرفتنی نیست.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • NL ۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    6 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      الهم عجل لولیک الفرج
  • NL ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    (فارغ از متن این خبر) لطفا در دلمون برای ظهور امام زمان ع دعا کنیم. اللهم العجل لولیک الفرج
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۴
      0 0
      الهم عجل لولیک الفرج

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس