کد خبر 1334714
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴
آمارسازی کذب برای التهاب بازار

برخی سایت‌های حامی دولت قبل، در جدیدترین اقدام خود از قیمت گوشت ۳۰۰ هزار تومانی و برنج ۹۲ هزار تومانی رونمایی کردند که واقعیت ندارد.

به گزارش مشرق، در حالی که نرخ تورم پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم روند نزولی به خود گرفته و امید برای اصلاح اقتصادی و بهبود معیشت با تصمیمات دولت شکل گرفته است، اما برخی رسانه‌های حامی دولت قبل در تلاش برای نشان دادن وضعیت آشفته و ناامید کردن مردم با وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها هستند.

پس از موفقیت دولت سیزدهم در جلوگیری از روند صعودی نرخ تورم، در جدیدترین اقدام برخی رسانه‌ها شاهد آن هستیم که قیمت برخی کالاهای اساسی و مایحتاج ضروری مردم را با عنوان گرانی ناگهانی و افزایش شدید نشان می‌دهند، در حالی که واقعیت چیز دیگری است.

برخی رسانه‌ها برنج را کیلویی ۹۲ هزار تومانی و هر کیلو گوشت قرمز را ۲۳۰ الی ۳۰۰ هزار تومان اعلام می‌کنند اما گزارش میدانی خبرنگار اقتصادی ایرنا حاکی از این است که قیمت برنج ایرانی هم‌اکنون در سطح خرده‌فروشی‌ها بین ۶۳ هزار تا ۹۰ هزار تومان بر اساس نوع آن به فروش می‌رسد که برنج ۹۰ هزار تومانی به صورت خیلی محدود وجود دارد اما این رسانه‌ها با حذف دیگر قیمت‌های برنج برای تشویش ذهن مردم نرخ ۹۲ هزار تومانی را درج می‌کنند. درواقع این رسانه‌ها در حال تعمیم جزء به کل هستند و قیمت یک کالای محدود که سهم اندکی از کل بازار برنج دارند را به کل بازار برنج تعمیم داده‌اند.

آمارسازی کذب برای التهاب بازار/ این قسمت‌: برنج ۹۲ هزار تومانی و گوشت ۳۰۰ هزار تومانی!

آمارسازی کذب برای التهاب بازار/ این قسمت‌: برنج ۹۲ هزار تومانی و گوشت ۳۰۰ هزار تومانی!

در مورد قیمت گوشت هم در حالی که سایت‌های منتقد دولت، قیمت گوشت قرمز را ۲۳۰ تا ۳۰۰ هزار تومانی را درج می‌کنند اما مشاهدات در بازار و حتی سایت‌های فروش بسیار پایین‌تر از آن را نشان می‌دهد. بر اساس مشاهدات در قصابی‌ها هر کیلو گوشت شقه گوسفند حدود ۱۳۵ تا ۱۴۵ هزار تومان و هر کیلو سردست ۱۱۵ الی ۱۳۰ هزار تومان است. گوشت ۲۳۰ هزار تومانی هم مربوط به گوشت قطعه‌بندی است که معمولا قیمت بالاتری از قیمت گوشت در قصابی‌ها دارد و مشتریان خاص خود را هم دارد، اما معیار قرار دادن آن برای اعلام قیمت گوشت قرمز، قطعا نادرست است.

رسانه‌های حامی دولت قبل در حالی در تلاش هستند تا اقدامات مثبت دولت سیزدهم را کم‌رنگ نشان دهند و ذهن مردم و امید آنها را برای بهبود وضعیت تشویش و ناامید کنند که دوران ۸ سال دولت‌های یازدهم و دوازدهم که رکورددار ثبت افزایش نرخ رشد تورم در تاریخ اقتصاد ایران است، سکوت کرده بودند.

پس از روی کار آمدن دولت سیزدهم نرخ تورم نقطه‌ای مهرماه امسال در مقایسه با ماه شهریورماه ۴, ۵ واحد درصد کاهش یافت و روند صعودی این شاخص اقتصادی نزولی شد که این روند تا دی‌ماه ادامه داشت اما سایت‌های منتقد تلاش دارند با وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها این دستاورد را پنهان و بر تورم انتظاری بیفزایند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    1 0
    اوباش اسلاحتلب شکست حداکثری خوردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس