حزب الله لبنان درگذشت آیت الله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت

حزب الله لبنان با صدور پیامی، درگذشت آیت الله شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید را تسلیت گفت.

به گزارش مشرق، در پیام تسلیت حزب الله لبنان که امروز (سه شنبه) صادر شد، آمده است: جهان اسلام و حوزه‌های علمیه با درگذشت آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی یکی از ستون‌های بلند خود را از دست داد.  

حزب الله لبنان در پیام تسلیت خود اضافه کرد: جهان اسلام و حوزه‌های علمیه با ارتحال آیت الله العظمی شیخ لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید که پس از عمری طولانی دستاوردهای علمی بزرگی به دست آوردند، یک ستون بلند، یک عالم و یک فقیه توانا را از دست دادند.  

در ادامه به سوابق سیاسی و نقش وی در تاسیس جمهوری اسلامی اشاره شده و آمده است: مشارکت وی (آیت الله صافی گلپایگانی) از بدو تاسیس جمهوری اسلامی با فعالیت در مجلس خبرگان قانون اساسی که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی ایران تشکیل شد و در دو جلسه این شورا عضویت داشت، مهم و مؤثر بود. 

حزب الله با ابراز تأسف از فقدان این مرجع عالیقدر و عرض تسلیت خدمت صاحب الزمان (عج) و حضرت آیت الله امام خامنه‌ای «دام ظله» و همدردی با مراجع عظام برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای خانواده گرامی و بازماندگان محترم و همه علمای حوزه علمیه صبر و شکیبایی مسالت کرد.  

آیت الله حاج شیخ لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید که در ۳۰ بهمن ماه سال ۱۲۹۷ هجری شمسی در گلپایگان اصفهان دیده به جهان گشود شب گذشته در سن ۱۰۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس