کد خبر 1333997
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۵:۰۱
نقشه پراکندگی گور‌های بی نشان کودکان بومی در کانادا

کشف گورهای بی نشان کودکان بومی در محوطه‌های مدارس شبانه روزی به یکی از بزرگترین دغدغه‌های مردم بومی کانادا تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، یک گروه کاوشگر به تازگی در استان «ساسکاچوان» کانادا جست‎وجوی خود را برای یافتن گورهای بی نشان در اطراف مدرسه مسکونی شبانه روزی سابق Qu'Appelle آغاز کرد.

به گزارش «سی تی وی نیوز»، این جست‎وجو ماه‌ها پس از آن صورت می‌گیرد که کانادا در بهار تحت تأثیر خبرهای «بریتیش کلمبیا» قرار گرفت، زمانی که یک گروه بومی اعلام کرد که ۲۱۵ گور بی نشان در مدرسه شبانه روزی سابق بومیان «کاملوپس» پیدا شده است.

اگرچه این رقم بعداً به ۲۰۰ مورد اصلاح شد، اما صدها گور بی نشان دیگر در سراسر کانادا در ماه‌های پس از آن شناسایی شده است.

همچنین ده‌ها جست‎وجوی اضافی برای یافتن گورهای بی نشان بومیان برنامه ریزی شده یا در حال حاضر در حال انجام است.

بیش از ۱۵۰ هزار کودک بومی در کانادا عمدتاً از اواخر دهه ۱۸۰۰ تا سال ۱۹۹۶ به زور از خانواده هایشان جدا شده و مجبور به تحصیل در مدارس شبانه روزی می‌شدند.

این اقدام دولت کانادا با هدف جایگزینی زبان‌ها و فرهنگ بومی با باورهای انگلیسی و مسیحی انجام می‌شده است.

کمیسیون حقیقت و آشتی کانادا، که گزارش نهایی خود را درباره سیستم مدارس شبانه روزی در سال ۲۰۱۵ منتشر کرد، می‌گوید که از هر ۵۰ دانش‌آموز دستکم یک نفر جان خود را از دست داده است؛ ۴ هزار و ۱۰۰ نفر رسماً جان خود را در این نوع مدارس از دست داده‌اند؛ اگرچه تصور می‌شود که این تعداد بسیار بیشتر باشد.

تا به امروز، بیش از هزار و ۸۰۰ گور بی نشان تایید شده یا مشکوک در محوطه مدارس شبانه روزی سابق بومیان شناسایی شده است.

در اینجا مکان‌هایی وجود دارد که جست‎وجوهای قبلی برای یافتن گورهای بی نشان در آن‌ها انجام شده که بیشتر آن‌ها به کشفیات منجر شده است:

قلب مقدس (شمال غربی کانادا)

در حال حاضر بنای یادبودی برای شناسایی حدود ۳۰۰ نفر، که ۱۶۱ نفر از آن‌ها کودکان بومی هستند، در نزدیکی مدرسه «قلب مقدس» سابق در دهکده «فورت پراویدنس»، در شمال غربی کانادا، وجود دارد.

دریاچه ویلیامز (بریتیش کلمبیا)

پس از بررسی زمین‌شناسی اخیر، بومیان «ویلیامز لیک»، می‌گویند ۹۳ محل دفن احتمالی را در محوطه یک مدرسه شبانه روزی سابق کشف کرده‎اند.

مدرسه شبانه روزی «سنت جوزف» در نزدیکی دریاچه «ویلیامز»، واقع در «بریتیش کلمبیا»، بین سال‌های ۱۸۸۶ و ۱۹۸۱ فعالیت می‌کرد.

کرانبروک (بریتیش کلمبیا)

در ماه ژوئن، گروه اکتشافی بیانیه‌ای منتشر کرد که گفت بقایای ۱۸۲ کودک در گورهای بی نشان در نزدیکی مدرسه شبانه روزی سابق «سنت یوجین» در استان «بریتیش کلمبیا»، کشف شده است.

کاملوپس (بریتیش کلمبیا)

در ماه می ۲۰۲۱، یک گروه بومی اعلام کرد که ۲۱۵ گور بی نشان، که بعداً به ۲۰۰ تغییر یافت، در مدرسه شبانه روزی سابق بومیان «کاملوپس» پیدا شده است.

جزیره کوپر (بریتیش کلمبیا)

در بیانیه‌ای که «جوآن براون»، رئیس قبیله «پنلکوت» منتشر کرده آمده که در ماه جولای، پیدا شدن بیش از ۱۶۰ گور «بدون سند و نشان» در این جزیره تأیید شده است.

سنت جوزف (آلبرتا)

تا به امروز، ۳۴ کودکی که در نزدیکی مدرسه صنعتی سابق «دانبو» در جنوب «کلگری» دفن شده بودند، یافت شده‌اند و ده‌ها جسد دیگر هنوز مفقود هستند.

بتلفورد (ساسکاچوان)

مدرسه «بتلفورد» در «ساسکاچوان»، اولین مدرسه شبانه روزی صنعتی کانادا بود.

در تابستان ۱۹۷۴، دانشجویان باستان شناسی و کارکنان دانشگاه «ساسکاچوان»، ۷۲ قبر را در این مدرسه کاوش کردند.

ماریوال (ساسکاچوان)

در ماه ژوئن، یک گروه بومی در «ساسکاچوان» اعلام کرد که حدود ۷۵۱ گور بی نشان را در محوطه مدرسه شبانه روزی سابق بومیان «ماریوال» پیدا کرده است، که بزرگترین کشف تا به حال از گورهای بی نشان در مکان‌های قبلی مدارس شبانه روزی است.

براندون (مانیتوبا)

تحقیقات انجام شده توسط یک گروه بومی در «منیتوبا»، ۱۰۴ گور احتمالی را در سه گورستان مرتبط با مدرسه شیانه روزی سابق «براندون» شناسایی کرده است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    6 1
    آنوقت خیلی اتفاقی کانادا از جمله کشورهای مدعی حقوق بشر علیه ایران است.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    3 0
    دیگه با این وضع بعضی سلبریتیهای عشق کانادا سریع تشریف میبرند برای تعویض شناسنامه کودکشان
  • مهسا IR ۱۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۱/۱۳
    0 0
    چقدر وحشتناک حقوق بشر به زبان چشم آبی ها یعنی همین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس