کد خبر 1333922
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۵
تولیدکنندگان با رهبرانقلاب

در یادداشت روزنامه ایران آمده است: دیدار امسال تولیدکنندگان و فعالان صنعتی با رهبر انقلاب از چند جهت تاریخی بود.

به گزارش مشرق، در ادامه این یادداشت که در ۱۱ بهمن به قلم سید امیر سیاح سرپرست مرکز ملی مطالعات و پایش بهبود محیط کسب و کار وزارت امور اقتصادی و دارایی، منتشر شده است، می‌خوانیم: اول از همه اینکه این دیدار در پایان ده سال جنگ تحمیلی اقتصادی انجام شد، جنگی بی‌امان که از سال ۱۳۹۰ با شروع تحریم‌های ظالمانه دولت اوباما شروع شد و در سال ۱۳۹۷ به اوج رسید و قرار بود طی ۶ ماه اقتصاد ایران را به زانو در آورد ولی با پایمردی کارآفرینان و افسران جبهه اقتصادی، موفق نشد و کاملاً شکست خورد. جنگی که رهبر انقلاب از آن به جهاد مقدس تعبیر کردند.

در جنگ اقتصادی دهه ۹۰ البته اقتصاد ایران آسیب فراوانی دید، رشد اقتصادی و سرمایه‌گذاری خالص به صفر رسید و فشار بسیار شدیدی به معیشت مردم وارد آمد. آسیب‌هایی که عمده آن نه در تحریم که در سوءمدیریت‌های دهه گذشته ریشه داشت و اگر سیاستگذاران و مجریان تصمیم‌های درستی می‌گرفتند، از این دوران با خسارت‌های به مراتب کمتری عبور می‌کردیم.

اقتصاد ایران با پشت سر گذاشتن یک دهه پر از عبرت، در قرن جدید راه خود را به سوی ایران قوی باز می‌کند. در شرایط جدید اقتصاد ایران، موانعی نظیر قوانین بی‌ثبات و مقررات غیر قابل پیش‌بینی، جایی ندارد. دوران انتظار برای رفع تحریم و شرطی کردن سرمایه‌گذاران تمام شده و به تاریخ پیوسته است. همین‌طور دوران ندانم‌کاری در سیاستگذاری. اتخاذ سیاست اشتباه، دیگر قابل قبول و تحمل نیست و دورانش هم سرآمده.

در دوران جدید اقتصاد ایران، انحصار، رانت، قاچاق و اقتصاد زیرزمینی جایی ندارد. دهه جدید، دهه شرکت‌های دانش بنیان و صادرات محصولات دانش بنیان با فناوری‌های پیشرفته است.

چهارده کارآفرین نامی که روز دهم بهمن در حضور رهبر انقلاب صحبت کردند، تصویری از ایران جدید را به نمایش گذاشتند.

تصویری که در آن، راه سرمایه‌گذاری و تولید به روی کارآفرینان و فن‌آفرینان ایرانی باز است و صادرکنندگان خط‌شکن محصولات ایرانی، در حال برنامه‌ریزی برای چندبرابرکردن تولید و صادرات و افتتاح نمایندگی در قاره‌های دیگر هستند. چه حیف که این تصویر زیبا و امیدبخش به ایرانیان نشان داده نمی‌شود.

متأسفانه رسانه‌های رسمی ما به‌جای معرفی رموز موفقیت کارآفرینان پیشتاز و موفق، در رقابت با فضای مجازی، مسابقه بازنشر یأس و تلخی راه انداخته‌اند. رسانه ملی برای جهاد تبیین و معرفی کارآفرینان بزرگ به نسل جوان، کارهای زمین مانده زیادی دارد.

درست است که تولیدکنندگان با مشکلاتی مواجه هستند و پیگیری رفع موانع تولید، وظیفه رسانه است اما به قول مرتضی سلطانی، رادمرد صنعت غذای ایران در دیدار دیروز، تولید یعنی مشکل، کارآفرین وارد میدان می‌شود تا مشکلات را حل کند.

این نگاه مثبت، پر امید و نشاط‌بخش در کنار اهتمام عملی مؤثر دولت به مانع‌زدایی از تولید، مهم‌ترین ویژگی جدید اقتصاد ایران است.

آثار این دوران جدید با مثبت شدن رشد اقتصادی در سال جاری شروع شده و به امید خدا و همت فرماندهان این جهاد مقدس، سال آینده آثارش را در اشتغال و سفره و معیشت مردم نشان خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس