مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی داده نشده است

مدیر کل سازمان حمایت گفت: هیچ مجوزی به شرکت‌ها برای افزایش قیمت لوازم خانگی داده نشده است.

به گزارش مشرق، محمد باقر مجتبایی دبیر کل اتاق اصناف ایران در تشریح دلایل افزایش قیمت لوازم خانگی گفت: در حوزه تولید، عموم تولیدکنندگان با بی ثباتی در قیمت مواد اولیه و بی ثباتی در امکان تامین مواد اولیه درگیر هستند.

وی با تائید افزایش قیمت لوازم خانگی ادامه داد: برخی از شرکت‌های لوازم خانگی کمتر از دو ماه و برخی دیگر کمتر از چهار ماه، ۱۰ درصد افزایش قیمت داشتند و علی رغم تذکر معاون اول رئیس جمهور به واحدهای تولیدی مبنی بر لزوم کاهش قیمت ها، برخی از این واحدها به جای کاهش قیمت، از سود حداقلی توزیع کننده محصولات کاسته اند.

دبیر کل اتاق اصناف با بیان اینکه برخی از واحدهای تولیدی از انصاف در قیمت گذاری فاصله گرفته اند، بیان کرد: اینکه یک واحد تولیدی توسعه می‌یابد جای تحسین دارد، اما زمانی که زیان ده می‌شود جای تعجب است که چگونه توسعه می‌یابد و این مصرف کننده است قربانی افزایش مستمر قیمت‌ها می‌شود.

مجوزی برای افزایش قیمت لوازم خانگی داده نشده است

در ادامه اللهیاری مدیر کل نظارت سازمان حمایت از تولید ومصرف کنندگان نیز اذعان داشت: هیچ مجوزی از سوی سازمان حمایت به شرکت‌ها برای افزایش قیمت داده نشده و فعلا فقط در حال بررسی مستندات یک شرکت برای افزایش قیمت هستیم.

وی ادامه داد: هر واحد تولیدی در صورت درخواست افرایش قیمت باید مستندات خود را به سازمان حمایت ارائه کند و پس از آن به ستاد تنظیم بازار ارجاع شود که در صورت موافقت این دو نهاد قیمت‌ها افزایش می‌یابد و واحدهای تولیدی برای قیمت گذاری رها نیستند.

غزنوی سخنگوی انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی نیز با بیان اینکه افزایش قیمت‌ها نیاز به صدور مجوز ندارد گفت: هر واحد تولیدی برای کسب مجوز قانونی افزایش قیمت، می‌بایست مستندات خود را به سازمان حمایت ارسال کند و افزایش قیمت را ابراز و در سامانه ۱۲۴ این افزایش قیمت را ثبت کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس