کد خبر 1333749
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
ابعاد جدیدی از نامه شائبه برانگیز فدراسیون فوتبال به فیفا/ فغانپور: می خواهند مسیر را عوض کنند

رئیس پیشین کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال پاسخ اظهارات غلامرضا رفیعی را داد.

به گزارش مشرق، صفی ‌الله فغانپور در خصوص اظهارات غلامرضا رفیعی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال یک "موسسه غیر انتفاعی غیر دولتی" است، اظهار داشت: بحث غیر انتفاعی و غیر دولتی منافات با اساسنامه فدراسیون دارد که در اسفند ماه سال ۹۹ مصوب شد. وقتی می‌گوییم موسسه غیر انتفاعیِ غیر دولتی، یعنی این موسسه هیات امنا و هیات مدیره دارد. در موسسه غیر انتفاعی و غیر دولتی، هیات امنای آن انتصابی هستند و تعداد نفرات آن مشخص اما در اساسنامه جدید اشاره شده که این فدراسیون دارای ارکان مشخص است.

وی افزود: مهمترین رکن اساسنامه فدراسیون، مجمع عمومی است که به صورت عادی و فوق العاده تشکیل می‌شود. اگر قرار باشد فدراسیون موسسه غیر انتفاعی غیر دولتی باشد، باید بندهای دیگر اساسنامه را هم اصلاح کنیم چون نیاز به مجمع عمومی نداریم. در واقع، این دو با هم سازگاری ندارند.

رئیس پیشین کمیته حقوقی فدراسیون فوتبال تاکید کرد: یکی از مهمترین ارکان فدراسیون، مجمع عمومی است که وظایف اعضا در ماده ۲۲ اساسنامه مشخص است. اینکه دوستان می‌گویند فدراسیون موسسه غیر انتفاعیِ غیر دولتی است یا بی اطلاع از اساسنامه حرف می‌زنند یا اینکه با اطلاع می‌خواهند مسیر را عوض کنند.

بیشتر بخوانید:

سرخابی‌ها با اشتباه فدراسیون از آسیا حذف شدند

فغانپور تاکید کرد: به طور واضح و مشخص، موسسه غیر انتفاعی غیر دولتی با اساسنامه کنونی فدراسیون فوتبال سازگاری ندارد و با بندهای مختلف این اساسنامه در تناقض است. من مجددا تاکید می‌کنم که فدراسیون مطابق رای صادره از دیوان عدالت اداری نمی‌تواند سکاندار فوتبال کشور باشد و اساسا هدف رای دیوان عدالت اداری دست اندازی در اساسنامه فدراسیون نبود. تازه این رای مطابق ماده یک اساسنامه جدید مشروط است و زمانی شکل قانونی پیدا می‌کند که نامه فیفا به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده باشد.

وی ادامه داد: تاکید می‌کنم رای دیوان عدالت که به استناد ماده یک اساسنامه جدید فدراسیون فوتبال صادر شده، یک رای مشروط تلقی می‌شود و اگر این ماده تغییر پیدا کند، به استناد آن می‌شود رای دیوان عدالت را هم منتفی کرد. در واقع، با اتکا به این رای که هنوز قانونی نشده، نمی‌توان پاسخ فیفا را دارد.

وی با انتقاد از اظهارات صورت گرفته توسط فدراسیون یادآور شد: موسسه غیر انتفاعی غیر دولتی با اساسنامه فدراسیون منافات دارد و در این صورت، مجمع عمومی که از ارکان مهم تلقی می‌شود باید منحل شود چون آنها هم نادیده گرفته شده اند. با این شرایط، فدراسیون به این شکل یک جزیره بدون هیات‌ها می‌شود. خواهش من این است دوستانی که در بحث حقوقی پیشگام و صاحب نظر هستند، برای اینکه موضوع اساسنامه و پاسخ فیفا شفاف شود، وارد این بحث شده و روشنگری کنند تا راه‌های غلطی که قبلا طی و باعث شده تا در سال ۸۶ مشکلات مختلفی ایجاد شود، دوباره تکرار نکنیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس