نعیم قاسم: مخالفان مقاومت، دنبال وابستگی لبنان به اسرائیل هستند

معاون دبیر کل حزب الله با اشاره به حمایت این جنبش از برگزاری انتخابات پارلمانی لبنان گفت که حزب الله از چهار ماه پیش، فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، نعیم قاسم معاون دبیر کل حزب الله لبنان تأکید کرد که برگزاری انتخابات برای برون‌رفت این کشور از انسداد سیاسی، ضروری است.

شبکه خبری المنار به نقل از قاسم گزارش داد، همه نشانه‌ها حکایت از آن دارد که انتخابات پارلمانی لبنان، در موعد مقرر برگزار خواهد شد و هیچ دلیلی برای جلوگیری از برگزاری آن وجود ندارد.

وی تصریح کرد، نفس برگزاری انتخابات، هر چند تغییر محدودی ایجاد کند، ولی برای خروج از افق پیچیده و مسدود در لبنان، یک مسئله مهم است.

معاون دبیر کل حزب الله با اشاره به اشتیاق این جنبش برای برگزاری انتخابات، خبر داد که ستاد انتخاباتی این جنبش، از چهار ماه پیش، در راستای انتخابات فعالیت می‌کند.

قاسم خاطر نشان کرد: «شعار و برنامه انتخاباتی ما نیز آماده است و به زودی آن را اعلام خواهیم کرد. در نتیجه تمامی شاخصه‌های میدانی حزب الله، حرکت به سمت برگزاری انتخابات است».

وی گفت که شعار حزب الله مبتنی بر دو امر است: «حمایت از طریق مقاومت و سازندگی با تکیه بر گزینه مردمی و به سود مردم».

معاون دبیر کل حزب الله  در بخش دیگر سخنان خود، مقاومت را یک نیاز ضروری توصیف کرد و گفت که مقاومت، لبنان آزاد و مستقل را قوام خواهد بخشید.

قاسم با بیان اینکه مقاومت یک طرح آتی نیست، بلکه وضعیت موجود است که لبنان را آزاد کرد و جایگاهش را به آن بخشید، خاطر نشان کرد، مقاومت در حال حاضر، حامی لبنان و استقلال این کشور و بخشی از حمایت مردمی برای پشتیبانی از ارتش لبنان است.

وی تصریح کرد: «کسانی که مخالف مقاومت هستند، لبنان را در وضعیت تسلیم و وابستگی به اسرائیل قرار می‌دهند».

قاسم در پاسخ به ادعای یکی از مسئولان حزب «القوات اللبنانیه» که گفته بود «طرح ما، مقابله با حزب الله است»، خاطر نشان کرد: «ما به القوات اللبنانیه می‌گویم که طرح ما، مقابله با اسرائیل و اذناب آن نیست و نخواهیم پذیرفت که با هیچ کس در داخل، مقابله کنیم تا آن گونه که برخی می‌خواهند فتنه ایجاد شود».

این مقام حزب الله با اشاره به اینکه این جنبش در کشتار «الطیونه» بیروت، فتنه طراحی شده برای جنگ داخلی را در نطفه خفه کرد، در پایان گفت: «ما می‌دانیم که القوات اللبنانیه، گروهی هستند که پیشینه آنان، مملوء از جنایت و قتل است... ولی ما به عنوان حزب الله، با اسرائیل می‌جنگیم».

چندی پیش و در تیراندازی تک‌تیراندازان به سمت هوادران حزب‌الله و جنبش امل در الطیونه بیروت هفت نفر شهید و چندین نفر دیگر زخمی شدند.

 این کمین از پیش طراحی شده بوده و یکی از مسؤولان حزب القوات یک روز قبل از حادثه در منطقه حاضر شده و بر آمادگی‌ها برای کمین نظارت کرده بود. سمیر جعجع رهبر این حزب، وابسته به عربستان سعودی است.

«سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله هم حزب القوات را بزرگترین تهدید برای مسیحی‌های لبنان خواند و گفت، هدف این حزب کشاندن لبنان به جنگ داخلی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس