افزایش مرگ افسران پلیس آمریکا بر اثر تیراندازی و کرونا

یک گزارش نشان می‌دهد که افسران پلیس در آمریکا در سال گذشته میلادی بیش از هر سال دیگری از سال ۱۹۹۵ تاکنون، به استثنای حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، در زمان انجام کار جان خود را از دست داده‌اند.

به گزارش مشرق، بر اساس آمار گردآوری شده از سوی آرشیو خشونت با اسلحه در آمریکا، ۲۴ افسر پلیس در ژانویه هدف تیراندازی قرار گرفته‌اند.

به گزارش «ای بی سی نیوز»، سه مورد از این افسران در حالی که در حال انجام وظیفه بودند کشته شدند و یک افسر دیگر نیز در زمانی به غیر زمان انجام وظیفه در جریان تلاش سارقان برای سرقت، هدف گلوله قرار گرفته و کشته شد.

این کشته‌ها شامل دو افسر پلیس نیویورک و یک افسر شهر هریس در ایالت تگزاس است که در زمان انجام وظیفه با شلیک گلوله جان خود را از دست دادند.

در مقایسه، طبق اطلاعات آرشیو خشونت با اسلحه، در کل ماه ژانویه در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱، ۱۷ افسر پلیس هدف گلوله قرار گرفته بودند.

«پاتریک یوس»، یک کارشناس حوزه پلیس در آمریکا، می‌گوید «با ادامه افزایش نرخ جرم و جنایت، خشونت علیه افسران پلیس به شدت افزایش می‌یابد؛ من ۳۶ سال در ادارات پلیس کار کرده‌ام و سطح کنونی خشونتی که علیه افسران پلیس ما دیده می‌شود، بدترین سطحی است که تا به حال دیده‌ام.»

«لورا کوپر»، مدیر اجرایی انجمن سران شهرهای بزرگ، نیز می‌گوید که این تیراندازی‌ها نشان دهنده بی توجهی کامل به اجرای قانون توسط پلیس، شغلی که انجام می‌دهند و قداست زندگی است.

«بیل بروکس»، رئیس پلیس شهر نوروود در ایالت ماساچوست، گفت که افزایش تیراندازی از برخی جهات با احساس ضد پلیسی که ممکن است برخی از افراد را جسور کند، مرتبط است.

وی در ادامه گفت «آن‌ها می‌بینند که یکی از راه‌های جلوگیری از بازداشت توسط پلیس این است که به پلیس شلیک کنند.»

بر اساس گزارش صندوق یادبود ملی اجرای قانون در آمریکا، در مجموع، سال ۲۰۲۱ مرگبارترین سال برای افسران پلیس بود.

طبق آمارها، در سال گذشته ۴۵۸ افسر پلیس در زمان انجام وظیفه جان خود را از دست دادند، که در مقایسه با سال ۲۰۲۰ میلادی ۵۵ درصد افزایش یافته است.

همچنین بر اساس این گزارش، بیشتر مرگ و میرها، یعنی ۳۰۱ مورد به دلیل کووید-۱۹ بوده است.

بر اساس این گزارش، کووید-۱۹ برای دومین سال متوالی علت اصلی مرگ و میر در زمان انجام وظیفه بوده است.

یکی از زمان‌هایی که افسران هدف تیراندازی قرار می‌گیرند زمان اجرای ایست‌های ترافیکی (متوقف کردن یک خودرو برای بازرسی) است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۹
    0 0
    خیلی هم خوب

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس