رئیسی: تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام در اولویت دولت است

رئیس‌جمهور گفت: دولت تلاش می‌کند تا حد امکان نسبت به آغاز پروژه های جدید اقدام نکند و طرح‌های نیمه تمام را با اولویت ضروری بودنشان برای زندگی مردم و میزان پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز، تکمیل کند و در اختیار مردم قرار دهد.

به گزارش مشرق، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنج‌شنبه در دیدار مجمع نمایندگان استان‌های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و لرستان با اشاره به اهمیت پیگیری و اجرای مصوبات سفرهای استانی، اظهارداشت: لازم است استانداران و معاونت اجرایی ریاست جمهوری با همکاری نمایندگان مجلس روند اجرای مصوبات را پیگیری کنند تا نتایج ملموسی برای مردم داشته باشد.

رئیسی وجود پروژه‌های نیمه تمام فراوان را از مشکلات استان‌های مختلف کشور دانست و خاطرنشان کرد: دولت تلاش می‌کند تا حد امکان نسبت به آغاز پروژه های جدید اقدام نکند و طرح‌های نیمه تمام را با اولویت ضروری بودنشان برای زندگی مردم و میزان پیشرفت فیزیکی و اعتبار مورد نیاز، تکمیل کند و در اختیار مردم قرار دهد.

رئیس جمهور با تاکید بر ضرورت توجه به صنایع تعطیل شده و نیمه تمام گفت: راه‌اندازی و فعال‌سازی این‌گونه صنایع با توجه به اینکه زیرساخت های آن آماده است می تواند در اشتغال و رونق تولید نقش بسزایی داشته باشد و دولت در این زمینه کارگروه فعالی در حوزه معاون اول تشکیل داده تا مشکلات این صنایع برطرف و فعال شود.

رئیسی با استقبال از پیشنهاد تدوین سند توسعه استان ها گفت: بر مبنای این سند می‌توان مزیت‌ها و ظرفیت‌های هر استان، شهرستان و حتی روستا را مشخص و بر اساس آن برای توسعه و آبادانی مناطق مختلف برنامه‌ریزی و اقدام کرد.

رئیسی با اشاره به مشکل آلایندگی صنایع برای مردم و ضرورت توجه صنایع به مسئولیت‌های اجتماعی خود دراین زمینه گفت: دولت نسبت به این موضوع حساسیت دارد و اجرای آن را در چارچوب قانون موجود در دستور کار خود قرار داده است و وزارت نفت با جدیت این موضوع را پیگیری می‌کند ضمن اینکه براساس قانون و مقررات موجود، سهم ۳ درصدی آلایندگی صنایع در استان‌ها، حتما باید در همان استان هزینه شود.

 رئیسی خاطرنشان کرد: دولت در بودجه سال آینده برای تولید نفت و گاز و نیز تسریع در توسعه و استحصال از میادین مشترک توجه ویژه دارد و این کار را برای پیشرفت و رشد اقتصادی کشور ضروری می‌داند.

رئیس جمهور با اشاره به ایجاد پارک های علم و فناوری در کنار شهرک‌های صنعتی گفت: این اقدام می‌تواند از زمینه‌های ایجاد اشتغال باشد.

رئیسی با اشاره به موضوع دادن اختیار مالی به استان ها گفت: دولت در این زمینه صندوق عدالت و پیشرفت را در نظر گرفته است و اعتبارات ناشی از فروش مازاد اموال دولت و حق مالکانه معادن استان‌ها که به این صندوق واریز می شود، می تواند در اختیار شورای برنامه‌ریزی استان قرار گیرد و برای ایجاد اشتغال و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام استان استفاده شود.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت توجه به خصوصی‌سازی حقیقی گفت: موارد مربوط به خصوصی‌سازی‌های انجام شده در سه استان چهارمحال وبختیاری، خوزستان و لرستان  با مشکلات متعددی مواجه بود که مشخصا هفت تپه از آن جمله بود که با پیگیری‌های انجام شده مشکلات آن برطرف شد.

رئیسی با تاکید براینکه خصوصی‌سازی به معنای رهاسازی ازجانب دولت نیست تاکید کرد: در روند خصوصی‌سازی‌ها ضمن احراز توانایی فردی که مجموعه‌ای تولیدی یا صنعتی به آن واگذار می‌شود، دولت خود را موظف می‌داند برای توانمندسازی بخش خصوصی نیز اقدام کند و ضمن پرهیز از تصدی‌گری، وظیفه هدایت، حمایت و نظارت از بخش خصوصی را انجام دهد.

رئیس جمهور همچنین بر ضرورت استفاده از نیروهای بومی و محلی تاکید کرد و گفت: عموما باید از توانایی و ظرفیت‌های نیروهای بومی هر استان استفاده شود و مدیران در محل خدمت خود استقرار داشته باشند.

رئیسی با اشاره به مشکلات ناشی از کاهش نزولات و کم آبی برلزوم واهمیت مدیریت منابع آب و اصلاح و بهسازی شبکه‌های آبیاری برای غلبه بر مشکل کم‌آبی تاکید کرد.

در این دیدار استانداران خوزستان، چهار محال و بختیاری و لرستان گزارشی از آخرین وضعیت استان در حوزه‌های مختلف و برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای رفع مشکلات مردم بیان کردند.

همچنین هریک از نمایندگان  استان‌های مذکور در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنان جداگانه‌ای دغدغه‌ها، نیازها و مشکلات حوزه‌های انتخابیه خود را مطرح کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۸
    0 0
    بنظر طایفه گری و قوم گرایی است . مسئولان مواظب ایجاد تشکل های قومی باشند .فرقی ندارد وه قومی باشند .مهم عظمت ایران است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس