هنوز ۲ هزار و نهصد نقطه حادثه خیز در کشور داریم

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: با وجود اصلاح برخی نقاط حادثه خیز، ۲ هزار و ۹۵۰ نقطه همچنان به عنوان نقطه حادثه خیز باقی مانده است.

به گزارش مشرق، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا در برنامه گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص نقاط حادثه خیز و تصادفات جاده‌ای با بیان اینکه تعریف پلیس از نقاط حادثه خیز با سازمان راهداری یکسان است گفت: از نظر تعداد نقاط حادثه خیز ۲ هزار نقطه در شهرها و در جاده‌ها ۳ هزار و ۳۹۲ مورد به ثبت رسیده است که تا به امروز ۲ هزار و ۹۵۰ نقطه همچنان به عنوان نقطه حادثه خیز باقی مانده است.

شیرانی با بیان اینکه نقاط حادثه خیز یک اصطلاح و تعریف جهانی است گفت: در دهه گذشته نقاط حادثه خیز در کشور به دو نقطه پرتصادف و دارای تصادف تقسیم شد. بر اساس آمار موجود ما در کشور هزار و ۵۸۵ نقطه پر تصادف و هزار و ۸۰۷ نقطه دارای تصادف داشته‌ایم و به طور کلی ۲ هزار و ۹۵۰ نقطه آخرین ویرایش نقاط حادثه خیز است.

رئیس مرکز اطلاعات کنترل ترافیک ناجا با تاکید بر اینکه در وقوع تصادفات سه ضلع عامل انسانی، خودرو و محیط موثرند، اظهار کرد: اصلاح نقاط حادثه خیز یک راه کوتاه مدت برای کاهش میزان تصادفات است. هر چه در این موضوع هزینه کنیم در حقیقت به نوعی سرمایه گذاری کرده‌ایم چرا که مرگ و از دست دادن یک فرد هزینه هنگفتی را به کشور وارد می‌کند. طبق آمارهای موجود ۶۵ درصد تصادفات در راه‌های دو طرفه و ۶۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری نزدیک به شهرها رخ می‌دهد.

وی افزود: راننده‌ای را که دچار غفلت یا خواب آلودگی می‌شود نباید با مرگ مجازات کنیم. باید در راه‌ها، مسیر راه بخشنده ایجاد شود که می‌تواند از بسیاری از تصادفات جلوگیری کند.

شیرانی با بیان اینکه در برنامه پنجم و ششم توسعه در تخصیص بودجه مورد نیاز عقب افتادگی داریم خاطرنشان کرد: امیدواریم به کمک جناب آقای رئیس جمهور و معاون اول وی مصوبات مربوط به بودجه حل و فصل شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس