۶ فروند جنگنده اف- ۱۵ آمریکا در استونی فرود آمدند

وزارت دفاع استونی اعلام کرد که ۶ فروند جنگنده F۱۵ آمریکا در یک پایگاه نظامی در این کشور با هدف تقویت گشت زنی هوایی (در همسایه غربی روسیه) فرود آمدند.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع استونی امروز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از فرود ۶ فروند جنگنده اف- ۱۵ آمریکا در این کشور به بهانه تنش در روابط میان روسیه و اوکراین خبر داد.

در بیانیه صادره از سوی وزارت دفاع استونی در این خصوص آمده است: در حالیکه ناتو به دلیل تنش با روسیه در ارتباط با اوکراین، جبهه شرقی خود را تقویت می‌ کند، چند جنگنده‌ F-۱۵ آمریکا در یک پایگاه هوایی در استونی فرود آمدند.

آنطور که رویترز ادعا کرده است، این جنگنده‌ ها برای تقویت گشت زنی هوایی، در همسایه غربی روسیه مستقر شده‌ و حدود یک هفته و نیم در این کشور خواهند ماند.

غرب مسکو را به آماده شدن برای حمله به اوکراین متهم می کند و تهدید به انجام اقدامات تلافی جویانه مانند اعمال تحریم های فلج کننده بر مسکو و ارسال تسلیحات پیشرفته به کی یف نموده است.

روسیه اما تمام این اتهامات را رد کرده و می گوید که این غرب و ناتو است که با ارسال سلاح و استقرار تجهیزات و زیرساخت های خود در نزدیکی مرزهای روسیه مسبب اصلی بروز تنش ها در این منطقه شده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۱/۰۷
    2 3
    لقمه ای چرب برای دستگرمی سوخو-35 های روسی!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس