کد خبر 1331879
تاریخ انتشار: ۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰
ثبت رکوردهای جدید اومیکرونی در اروپا/ کرونا توریسم اتریش را ۵۰ سال به عقب بازگرداند

نهادهای بهداشتی در اروپا از ثبت رکوردهای جدید کرونایی بخصوص در اروپای مرکزی و میانه خبر می‌دهند و نتایج اطلاعات اداره آمار اتریش هم از آسیب‌های جدی کرونا به صنعت توریسم در این کشور خبر می‌دهد.

به گزارش مشرق، کرونا همچنان در اروپا جولان داده و بخصوص سویه جدید اومیکرون در این منطقه می تازد و رکوردهای جدیدی را به نام خود ثبت می کند.

قرنطینه برای واکسینه نشده ها در اتریش هم پایان می یابد

جدیدترین اخبار کرونا در اروپا حاکی از آن است که "کارل نهامر"، صدر اعظم اتریش اعلام کرده که از دوشنبه آینده قرنطینه برای واکسینه نشده ها هم خاتمه می یابد. وی دلیل اتحاذ این تصمیم را شرایط پایدار در بیمارستان ها عنوان کرده است.

وی تاکید کرد که اومیکرون نه آنگونه که درباره آن نگران بودیم بیمارستان ها را تحت فشار قرار داده است. دولت اتریش اعلام کرده که کارشناسان هم دیگر در این شرایط، قرنطینه را معنا دار نمی دانند.

رکورد ابتلای روزانه در اتریش شکسته شد

این تصمیم در دولت اتریش در حالی اتخاذ شده که بر اساس اطلاعات وزارت بهداشت اتریش شمار مبتلایان جدید در این کشور در عرض ۲۴ ساعت به بیش از ۳۰ هزار مورد افزایش پیدا کرده که رکورد جدیدی در این کشور محسوب می شود. شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در اتریش هم به بیش از ۲ هزار نفر افزایش پیدا کرده است. به گفته صدر اعظم اتریش کارشناسان برای دو هفته آینده انتظار رسیدن آمار مبتلایان روزانه به بیش از ۴۰ هزار نفر را دارند.

طرح واکسیناسیون اجباری در پارلمان آلمان

طرح اجباری شدن واکسیناسیون در آلمان هم به صحن مجلس رفته و نمایندگان قرار است در این باره تصمیم گیری کنند.

امروز (چهارشنبه) پارلمان آلمان برای اولین بار درباره طرح اجباری شدن واکسن که "اولاف شولتز"، صدر اعظم آلمان از حامیان آن است مشاوره می کنند. دولت آلمان تصمیم گرفته هیچ لایحه قانونی را برای این منظور ارائه نداده و به پارلمان اجازه دهد به تنهایی و بدون فشار احزاب دولت ائتلافی در این باره تصمیم گیری کند. نتایج نظر سنجی موسسه یوگو نشان می دهد که ۴۵ درصد شهروندان آلمانی با این طرح موافقند.

حدود نیمی از شهروندان ( ۴۸ درصد) بر این عقیده اند که اولاف شولتز باید شخصا برای اجباری شدن واکسیناسیون وارد عمل شود. ۳۶ درصد شهروندان هم نظری خلاف این را دارند.

اولاف شولتز ابتدا تا مدتی مخالف اجباری شدن واکسیناسیون در کشورش بود و در ماه نوامبر بالاخره به موافقان این طرح پیوست.

آلمانی ها کرونا را عامل جدایی بیشتر در جامعه می دانند

نتایج جدیدترین نظر سنجی هم نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق شهروندان آلمانی بر این عقیده اند که طرح اجباری شدن واکسیناسیون در جدایی جامعه نقش خواهد داشت.

بر اساس یک نظر سنجی موسسه یوگو که به سفارش خبرگزاری آلمان انجام شده است: حدود ۶۲ درصد شهروندان این طرح را عامل جدایی جامعه می دانند. ۲۶ درصد هم نظری عکس در این باره داشتند و ۱۲ درصد هم در این باره ابراز بی اطلاعی کردند. ۷۹ درصد شهروندان هم بر این عقیده بودند که دو سال بعد از آغاز کرونا جامعه به دو دسته واکسینه شده و واکسینه نشده تقسیم شده است.

رکورد بیش از ۱۶۰ هزار ابتلای روزانه در آلمان

انستیتورابرت کخ آلمان هم صبح امروز برای اولین بار از آغاز شیوع کرونا بیش از ۱۵۰ هزار ابتلای روزانه را ثبت کرد. این نهاد بهداشتی از ابتلای ۱۶۴ هزار نفر در عرض ۲۴ ساعت به کرونا خبر داد که رکورد بی سابقه ای محسوب می شود.

شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر هم به رقم بالای ۹۴۰.۶ رسیده است. انستیتو رابرت کخ آلمان همچنین از مرگ ۱۶۶ نفر دیگر در اثر ابتلا به کرونا در عرض ۲۴ ساعت در این کشور خبرداد.

ثبت رکورد جدید ابتلای روزانه در فرانسه

در فرانسه هم رکورد بیش از ۵۰۰ هزار ابتلای روزانه ثبت شده است. نهادهای بهداشتی فرانسه شب گذشته اعلام کردند که در عرض ۲۴ ساعت ۵۰۱۶۳۵ مورد ابتلای جدید به کرونا در این کشور ثبت شده است.

بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور شاخص ابتلای هفتگی به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در این کشور هم به رقم بالای ۳۷۲۶ مورد رسیده است. سویه اومیکرون در این کشور با حدود ۶۷ میلیون سکنه عامل ابتلای بیش از ۹۵ درصد فرانسوی ها به کرونا است.

فرانسه برای مهار کرونا بر اعمال محدودیت های بیشتر برای افراد واکسینه نشده و بهبود نیافته از کرونا تاکید دارد. براساس این تصمیمات از این هفته این افراد دیگر به رستوران ها، بارها، موسسات فرهنگی، رویدادهای ورزشی و قطارهای با مسافت طولانی دسترسی نخواهند داشت.

شرایط کرونایی کشور مبدا دیگر عامل تعیین کننده برای سفر به اروپا نیست

بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در اتحادیه اروپا در آینده یک گواهی معتبر سلامت برای سفر به اتحادیه اروپا مهم تر از وضعیت کرونایی کشور مبدا است. کشورهای عضو اتحادیه اروپا روز گذشته توافق کردند که از اول فوریه دیگر این مسئله اهمیت نداشته باشد که مسافر از کدام کشور به اروپا سفر می کند بلکه واکسیناسیون و گواهی سلامت معتبر ملاک پذیرش مسافران باشد.

تمدید محدودیت های کرونایی در سوئد

کشور سوئد هم محدودیت های کرونایی فعلی را به مدت دو هفته دیگر تمدید کرده است. وزیر بهداشت این کشور اعلام کرد: علت این تصمیم گیری گسترش سریع ویروس اومیکرون است. بنابراین همچنان کافه ها و رستوران ها در این کشور باید در ساعت ۱۱ شب تعطیل شوند و حداکثر ۵۰۰ نفر در رویدادهای بزرگ اجازه دارند گرد هم آیند.

رکورد جدید ابتلای روزانه در لهستان

شمار مبتلایان جدید به کرونا در لهستان هم رکورد جدیدی را به دست آورده است. بر اساس اطلاعات نهادهای بهداشتی در این کشور در عرض ۲۴ ساعت ۵۳۴۲۰ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده اند که رکورد بالای بی سابقه ای از آغاز شیوع کرونا محسوب می شود. ۲۷۶ نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند. لهستان حدود ۳۸ میلیون نفر سکنه دارد.

کرونا به سرعت در لهستان اوج می گیرد و بر اساس اطلاعات سخنگوی وزارت بهداشت در این کشور در روزهای آینده می تواند به بیش از ۶۰ هزار مورد در عرض یک هفته هم برسد.

جولان گسترده اومیکرون در اروپای مرکزی و شرقی

شیوع سویه اومیکرون تعداد مبتلایان در اروپای مرکزی و شرقی را به اوج خود رسانده است. روسیه روز چهارشنبه برای ششمین روز متوالی رکورد ابتلای روزانه ۷۴۶۹۲ مورد را ثبت کرد. لهستان هم روز چهارشنبه با ثبت بیش از ۵۰ هزار مورد ابتلای روزانه رکورد جدیدی را ثبت کرد.

در مجارستان هم با بیش از ۲۰ هزار مورد جدید و رومانی ۳۴ هزار مورد و بلغارستان بیش از ۱۲ هزار مورد و جمهوری چک به حدود ۴۰ هزار مورد ابتلای روزانه رکوردهای جدیدی ثبت شده است.

کاهش میزان رفاه اجتماعی در آلمان در دوران کرونا

نتایج یک بررسی هم نشان می دهد که میزان رفاه اجتماعی در آلمان در دوران کرونا کاهش پیدا کرده است.

بر اساس ارزیابی شاخص رفاه ملی ۲۰۲۱ (NWI) در سال اول کرونا ( ۲۰۲۰) کاهش بیش از ۵۰ میلیارد یورو بخصوص به این دلیل ایجاد شد که مصرف خانوارهای خصوصی به شدت کاهش پیدا کرد.

خسارت سنگین کرونا به صنعت توریسم اتریش

بخش توریسم وگردشگری اتریش در سال گذشته متحمل خسارات سنگینی شد. براساس آمارهای اولیه اداره آمار اتریش تعداد اقامت های شبانه در مقایسه با سال ۲۰۲۰ حدود ۱۹ درصد کاهش یافته و به حدود ۸۰ میلیون نفر رسیده است. این میزان حدود ۴۸ درصد کم تر از سال قبل از همه گیری بوده است. به این ترتیب این صنعت حدود ۵۰ سال عقب افتاده است.

بر این اساس اخیرا در سال ۱۹۷۰ تعداد اقامت های با این میزان پایین در پانسیون ها، هتل ها و آپارتمان ها در اتریش ثبت شده بود. ایالت های فدرال تیرول، سالزبورگ و وین بیشترین کاهش در این زمینه را به ثبت رساندند.

بر این اساس میزان اقامت های شبانه توریست های آلمانی در اتریش که جزو مهم ترین گروه توریست ها در این کشور محسوب می شوند با ۱۶.۶ درصد کاهش به ۳۲.۱ میلیون نفر رسیده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس