پیش بینی کاهش رشد اقتصادی چین و آمریکا به خاطر امیکرون

صندوق بین‌المللی پول شب گذشته پیش بینی خود نسبت به رشد اقتصاد جهانی، اقتصاد آمریکا و اقتصاد چین را به خاطر تبعات شیوع امیکرون نسبت به پیش بینی قبلی کاهش داد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی آمریکا، چین و اقتصاد جهانی را نسبت به پیش بینی قبلی به خاطر چالش های پیش آمده ناشی از شیوع نوع جدید ویروس کرونا به نام امیکرون، افزایش تورم، و همچنین اخلال در چرخه تامین کالا در کنار تبعات اجرای سیاستهای انقباضی پولی در آمریکا کاهش داد.

گیتا گوپیناس، شخص شماره ۲ صندوق بین المللی پول، اعلام کرده که ما برای اقتصاد جهانی برای سال ۲۰۲۲ رشد ۴.۴ درصدی را پیش بینی می کنیم که نسبت به گزارش قبلی ۰.۵% پایین تر است.

گوپیناس می‌گویند دلیل کاهش رشد اقتصاد جهانی افت رشد اقتصادی چین و آمریکا به عنوان دو اقتصاد برتر جهان است.

صندوق بین المللی پول اعلام کرده که شیوع سریع ویروس کرونا از نوع میکرون باعث شده تا شاهد از سرگیری دوباره اعمال محدودیت‌های تردد در بسیاری از کشورها و از سوی دیگر کمبود نیروی کار در آنها باشیم. در کنار این موارد شاهد آن هستیم که اخلال در حمل و نقل و چرخه تامین کالا در حال بالا بردن تورم در اقتصاد های بزرگ جهان است.

صندوق بین‌المللی پول گفته انتظار می‌رفت که شیوع امیکرون و تبعات آن بر اقتصاد جهانی محدود به سه ماهه نخست سال ۲۰۲۲ باشد و پس از آن با توجه به قدرت بیماری زایی کمتر این نوع کرونا شرایط رو به بهبود برود اما احتمالا این روند بیش از میزان مورد انتظار طول خواهد کشید.

گوپیناس ادامه داد تشدید تنش بین روسیه و اوکراین که می‌تواند به افزایش قیمت حامل های انرژی در جهان منجر شده و روند افزایش قیمت ها را برای مدت زمان طولانی تر حفظ کند یکی دیگر از چالش های پیش روی رشد اقتصاد جهانی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس