هشدار درباره تعطیلی کارخانجات صنعتی آمریکا در پی کمبود ریزتراشه

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد که کاهش عرضه ریزتراشه ها (میکروچیپ ها) ی رایانه تا سطح هشدار دهنده، احتمال تعطیل شدن کارخانه ها و تولید صنعتی را در این کشور افزایش داده است.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ جینا رایموندو وزیر بازرگانی با اشاره به ادامه شکنندگی زنجیره عرضه نیمه هادی، از کنگره درخواست کرد که به سرعت قانون تامین مالی تولید ریزتراشه ها را تصویب کند.

کمبود ریزتراشه در آمریکا با ایجاد اختلال در تولید خودرو، بهای این کالا را بالا برده و به میزان قابل توجهی در افزایش هفت درصدی بهای مصرف کننده در ماه گذشته (دسامبر) تاثیر داشته که بالاترین نرخ تورم ۴۰ ساله گذشته در ایالات متحده به شمار می رود.

به گفته وی با توجه به اوج گیری سریع تقاضا و استفاده کامل از تاسیسات کنونی تولید نیمه هادی ها، تنها راه باقیمانده برای حل این بحران در درازمدت، بازسازی توانایی های ساخت و تولید داخلی آمریکاست.

وزارت بازرگانی ایالات متحده با بررسی ۱۵۰ شرکتی که از نیمه هادی ها استفاده می کنند، دریافته که موجودی انبار آنها از ۴۰ روز در ۲۰۱۹ به کمتر از پنج روز کاهش یافته است. این کمبود به ویژه در مورد ریزتراشه های مورد استفاده حوزه خودرو و تجهیزات و وسایل پزشکی، قابل توجه است.  مقدار تقاضا و مصرف ریزتراشه ها نیز نسبت به ۲۰۱۹ به میزان ۱۷ درصد بالارفته است.

دولت بایدن با توجه به این آمار، از کنگره خواستار تصویب بودجه ۵۲ میلیارد دلاری برای تولید نیمه هادی در داخل آمریکا شده است.

آغاز عملیات تولید در کارخانه های نیمه هادی، سال ها طول می کشد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس